کارشناسان اقتصادی خواستار ادامه یافتن پروژه های اقتصادی از جمله بندهای آب گردان شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان اقتصادی در هرات می‌گویند بندهای آب گردان یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی بوده و خواهان توجه بیشتر مسئولان در این زمینه شدند.

محمد ناصر صفدی، یکی از کارشناسان اقتصادی در هرات می‌گوید: یکی از این بندهای آب گردان پروژه بند پاشدان بوده که از اهمیت زیادی برای این ولایت برخورد دار می‌‌باشد.

وی بیان داشت دولت فعلی باید تلاش کند پروژه‌هایی که از دولت گذشته کار آن باقی مانده را تکمیل کند و برای پروژه‌‌های جدید بودجه تهیه کند.

به بیان او در صورتی که بند پاشدان به بهره برداری برسد می‌تواند تا اندازه ای مشکل زمین‌های زراعتی هرات را حل کند و نیاز است که نسبت به هر زمان دیگری توجه بیشتری به آن صورت بگیرد.

صفدی افزود: یکی از دلائل رشد و شکوفایی زراعت هرات ساخت بندهای آب گردان مانند بند سلما بوده که هم برای تولید برق و هم برای زمین‌های زراعتی استفاده می‌شود.

در همین حال مولوی شیر احمد عمار مهاجر، معاون والی هرات می‌گوید: تمام آمادگی‌ها برای ادامه ساخت بند پاشدان وجود داشته و کار آن در آینده نزدیک شروع می‌شود.

وی افزود: اداره محلی هرات فقط منتظر فعال شدن اداره مستوفیت بوده و در صورتی که این اداره آغاز به کار کند، کار بند پاشدان هم شروع خواهد شد.

بند پاشدان در ولسوالی کرخ هرات قرار دارد. کار این پروژه در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی آغاز شده بود اما به دلایل مختلف تا کنون کار این بند تکمیل نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، اقتصاد ، سد ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.