تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر تعاون در خراسان رضوی

از برگزیدگان جشنواره استانی شعر تعاون به مناسبت هفته تعاون در مشهد تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، از برگزیدگان جشنواره استانی شعر تعاون به مناسبت هفته تعاون طی آیینی با حضور مسئولان حوزه‌های فرهنگ و کار و تعاون در مشهد تجلیل شد.

یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز پنجشنبه در این آیین گفت: جشنواره شعر تعاون در نخستین قدم بین فرهنگ و تعاون، همدلی، همکاری و همیاری ایجاد کرده است و اگر هر گفتمانی بخواهد شکل بگیرد و به طور موثر تداوم یابد باید از زبان فرهنگ و هنر استفاده کرد.

او افزود: در این جشنواره از زبان فرهنگ، برای عمومی کردن موضوع تعاون استفاده شده است ما در ادبیات فولکلور و عامه، رسم یاوری را داریم که باید مطابق نیاز روز بازسازی و به روز رسانی شود و اداره کل تعاون با برگزاری این جشنواره همین کار را کرد.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه تعاون در قرآن و سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) ادامه داد: نخستین حکومت اسلامی در زمان پیامبر(ص) در مدینه بر مبنای تعاون شکل گرفت، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس، تعاون نقش موثری داشت و ساختار تعاونی در نبود ساختارهای اداری و سازمانی، گره گشای مسایل مختلف به ویژه در حوزه اقتصاد بود.

امینی بیان کرد: برگزاری جشنواره شعر تعاون با رویکرد یاریگری اقتصادی و کار آفرینی اجتماعی بهانه ای است برای با هم بودن و تعامل در راه پاسداشت ارزش های انسانی، علمی و فرهنگی تعاونگران که به یمن وجود پربرکت امام رضا(ع) در شهر مشهد مقدس همزمان با هفته گرامیداشت تعاون با هدف توجه به ادبیات به عنوان یک ابزار قدرتمند برای معرفی تعاون و تعاونگران، تعامل بیشتر فرهنگ و ادبیات با تعاون و نهادینه کردن فرهنگ کار جمعی در بین همه اقشار مردم، ایجاد ارتباط بین تعاون‌گران، ایجاد فضایی برای معرفی تعاون و اشتغال برای معرفی تلاشگران این عرصه، شناساندن استعدادهای ادبی با رویکرد اقتصادی به مردم، پاسداشت جهادگران تعاون و سربازان خط مقدم کار، تلاش و تولید برگزار شده است.

او تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره شعر تعاون میزبان ۴۰ اثر از شاعران بود که با ارزشیابی و بررسی دقیق هیئت داوران سه شعر مهرداد مهرابی، مجتبی صفدری و ام البنین میرزایی برگزیده و مورد قدردانی قرار گرفت.

در پایان از برگزیدگان این جشنواره و تعدادی از بازنشستگان حوزه تعاون خراسان رضوی تجلیل شد. 

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار