رییس شبکه بهداشت و درمان مهر با اشاره به گذشت بیش از ۱۸ ماه از شیوع کرونا، گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۶۹۰ دز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید حسن خلیلی رییس شبکه بهداشت و درمان مهر اظهار کرد: با آغاز شیوع کرونا از حدود ۱۸ ماه پیش، پیشگیری و مدیریت روند مهار این بیماری به عنوان مهم‌ترین اولویت مجموعه سلامت و با همکاری دیگر مسئولان و سازمان‌های شهرستان دنبال شد.

او انجام بیش از ۱۷ هزار و ۳۰۰ بازدید کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر از اصناف، مراکز حساس، کارگاه ها، مراکز تهیه، نگهداری و توزیع مواد غذایی و اماکنی که امکان شیوع کرونا در آن‌ها بیشتر است را از جمله این تلاش‌ها عنوان کرد و افزود: در این بازه زمانی بیش از ۳۶۰ بازدید نیز از ادارات و سازمان‌های شهرستان انجام شده و این روند در قالب تیم‌های بازرسی با همکاری ادارات و سازمان‌های شهرستان کماکان ادامه دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهر با اشاره به ارائه بیش از ۴۰۰ اخطار بهداشتی به مراکز متخلف شهرستان، اظهار کرد: تاکنون ۲۷۲ مرکز متخلف به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، از سوی بازرسان شبکه بهداشت و درمان تعطیل شده اند.

خلیلی با اعلام موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مهر گفت: به کمک تیم‌های سلامت شهرستان، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو هزار و ۸۵۸ بیمار مثبت قطعی در این شهرستان شناسایی شده و یک هزار و ۱۴۵ بیمار در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهر بستری شده است.

بهبودی ۲۵۹۲ بیمار کووید۱۹ در شهرستان مهر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

او با اعلام خبر بهبودی ۲ هزار و ۵۹۲ بیمار کووید۱۹ در این شهرستان، نسبت به جان باختن ۷۹ نفر از مردم مهر در اثر این بیماری ابراز تاسف کرد و افزود: همکاران ما در مراکز ۱۶ ساعته شهرستان در این ایام به ۱۴ هزار و ۵۹۶ مراجعه کننده با علائم مشکوک به کرونا ارائه خدمت کرده و امدادگران اورژانس ۱۱۵ نیز ۹۶۱ ماموریت مرتبط با کروناویروس انجام داده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهر از حضور و همکاری ۱۹ گروه جهادی در موج‌های مختلف بیماری کووید۱۹ و کمک‌های شبانه روزی آنان با مجموعه سلامت این شهرستان و همچنین مشارکت ۳۷۴ نیروی بسیجی و داوطلب در حوزه بهداشت و در راستای اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در شهرستان مهر خبر داد که در قالب تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی با مجموعه سلامت مهر در خصوص شناسایی، قرنطینه و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا، همکاری می‌کنند.

برگزاری ۱۶۷ کارگاه و کلاس آموزشی برای اقشار مختلف مردم مهر، برگزاری ۳۷ نشست ستاد شهرستانی مدیریت کرونا تاکنون با تصویب ۱۳۵ مصوبه مربوط به اعمال محدویت‌های کرونایی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تعطیلی بازار و اصناف در شهرستان، برگزاری ۷۸ نشست با سازمان ها، نهاد‌ها و ادارات شهرستان و ارایه بیش از شانزده هزار و ۷۰۰ مشاوره از سوی کارشناسان بهداشتی در زمینه‌های مختلف با موضوع کروناویروس از دیگر اقداماتی است که مهندس خلیلی در راستای مقابله با کرونا در شهرستان مهر اعلام کرد.

او همچنین با اشاره به همکاری و همراهی خیرین شهرستان با مدافعان سلامت در طی مدت شیوع ویروس کرونا، از بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان کمک‌های نیک اندیشان مهر به حوزه سلامت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای ارائه خدمت به بیماران کووید۱۹ خبر داد و از خیرین خواست مانند گذشته در زمینه بهبود و توسعه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، با مجموعه سلامت شهرستان همراه باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهر با بیان اینکه در ماه‌های گذشته اجرای برنامه واکسیناسیون علیه کرونا در این شهرستان با جدیت دنبال شده است، افزود: تاکنون ۱۹ هزار و ۶۹۰ دز واکسن کرونا در دز اول و دوم در شهرستان مهر تزریق شده است که در ۵ سالن تجمیعی در بخش‌های «مرکزی»، «وراوی»، «گله دار»، «اسیر» و منطقه «دارالمیزان» و ۹ مرکز سلامت شهری و روستایی، این برنامه به منظور واکسیناسیون عمومی و مقابله با کرونا در حال انجام است.

خلیلی از مردم خواست با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی، برای مقابله با بیماری کووید۱۹، همراه و همکار مجموعه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار