۳۵۰ هکتار از مزارع فنوج به کشت صیفی‌جات خارج از فصل اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی فنوج گفت: امسال با انتقال افزون بر چهار میلیون نشاء به مزارع، ۳۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت انواع صیفی‌جات خارج از فصل اختصاص یافت.

عیسی قاضی مدیر جهاد کشاورزی فنوج  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: از اوایل مرداد  امسال کار انتقال نشاء محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل به زمین‌های اصلی شهرستان فنوج آغاز و در شهریور به اتمام رسید.

وی ادامه داد: نیمی از نشاء محصولات سبزی و صیفی مورد نیاز فنوج توسط کشاورزان منطقه تولید و در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد و بخشی نیز از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فنوج با بیان اینکه گوجه فرنگی با ٢۵٠ هکتار بیشترین سطح محصولات صیفی‌جات این شهرستان را به خود اختصاص داده است گفت: کدو، بادمجان، فلفل و پیاز از دیگر محصولات خارج فصل در این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: آبان فصل برداشت محصولات خارج فصل شهرستان فنوج است بطوری که پیش‌بینی می‌شود امسال ١۴ هزار تن صیفی‌جات از اراضی زراعی کشاورزان این شهرستان به بازار عرضه شود.

فنوج با گستره هفت هزار و ۷۳۲ کیلومتر و جمعیت ۵۲ هزار نفری که ۷۸ درصد آن را روستاییان تشکیل می‌دهند در ۴۵۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار