افزون‌بر ۴ هزار برگه معاینه فنی خودرو در جنوب سیستان وبلوچستان صادر شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: چهارهزار و ۳۲۰ برگه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در حوزه تحت پوشش این اداره کل در پنج ماهه نخست امسال صادر شده است.

علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه براساس آیین‌نامه‌ها و قوانین جاری، رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه فاقد برگ معاینه فنی معتبر ممنوع است اظهارداشت: هم‌اینک ۲ مرکز معاینه فنی در شهرستان‌های کنارک‌ و ایرانشهر در حوزه این اداره کل مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: رانندگان پرتلاش بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای با مراجعه به‌موقع به مراکز معاینه فنی ضمن اینکه از سلامت خودروی خود مطلع می‌شوند می‌توانند کمک موثری به حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هـوا داشته باشند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های این اداره کل یک مرکز معاینه فنی اخیرا در شهرستان ایرانشهر راه‌اندازی شد تا رانندگان و مالکان ناوگان مجبور نباشند با طی مسافت طولانی به تنها مرکز فعال معاینه فنی در جنوب این استان در شهرستان کنارک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: همچنان در محدوده زیر پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به فاصله شهرها با پیگیری‌های این اداره کل مجوز ساخت پنج مرکز دیگر از ستاد معاینه فنی سنگین از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای شهرهای بمپور، نیکشهر، چابهار، دشتیاری و راسک صادر شده تا رانندگان بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای دیگر دغدغه‌ای در این بخش نداشته باشند.

قبا با اشاره به اینکه به منظور سرمایه‌گذاری برای تاسیس مرکز معاینه فنی نیاز به زمین به متراژ پنج هزار متر مربع با کاربری خدماتی در محدوده شهر و در حاشیه جاده است تاکید کرد: از سرمایه‌گذاران واجد شرایط تقاضا می‌شود در صورت تمایل درخواست خود را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان ارائه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار