بن والاس گفت اگر افغانستان دوباره به پناهگاه گروه‌های تروریستی تبدیل شود ممکن است ما از پهپادهای نظامی برای حمله به این کشور استفاده کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت: پس از حملات ۱۱ سپتامبر تعداد حملات و گروه‌های تروریستی افزایش یافته است.

وزیر دفاع انگلیس که در مراسم رونمایی از نخستین پهپاد‌های نظامی سلطنتی حضور داشت، ادامه داد: قصد داریم تا سال ۲۰۲۴ ناوگان پهپاد‌های مسلح را تجهیز کنیم. این کار به ما امکان می‌دهد بدون حضور نیرو‌های نظامی اهدافمان را بمباران کنیم.

والاس در پاسخ به این سوال که آیا تهدید‌های تروریستی بعد از ۱۱ سپتامبر افزایش داشته یا خیر تاکید کرد: من تصور می‌کنم تهدید‌های تروریستی به طور مشخصی از زمان ۱۱ سپتامبر در جهان سرعت گرفته است. گروه‌های تروریستی و افراطی باید از سرنوشت طالبان در افغانستان درس بگیرند.

وی همچنین تهدید‌های روزافزون حملات تروریستی در آفریقا را خطری بزرگ برای جهان خواند و نسبت به آن اظهار نگرانی کرد. والاس تاکید کرد: شاید بتوان گفت افزایش تهدید‌های تروریستی در آفریقا نتیجه گسترش فناوری و انتقال پیام از طریق اینترنت باشد که همه مردم را در سراسر جهان نسبت به چگونگی اعمال وحشیانه آگاه و حتی ترغیب می‌کند.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه اظهار کرد: ما قطعاً به گروه‌های تروریستی و اعمال آن‌ها اشراف داریم و می‌دانیم این گروه‌ها چگونه برای ارتباط با یکدیگر با هم رابطه دارند.

بن والاس در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد: ناوگان پهپاد‌های ۲۶۰ میلیون پوندی ارتش به ما این امکان را می‌دهد تا با گروه‌های تروریستی در هر جای دنیا از جمله افغانستان مبارزه کنیم. ما برای دفاع از شهروندانمان در هر جای جهان ممکن است از این ناوگان استفاده کنیم.

مایک ویگستون، فرمانده نیروی هوایی انگلیس هم در بخشی از این مراسم گفت: تهدید‌های تروریستی بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر به خیابان‌های انگلیس کشیده شده و این یک واقعیت است. این که انگلیس تا چه اندازه امن است در حال حاضر اهمیت چندانی ندارد، ولی این خیلی مهم است که بدانیم افراط گرایان در داخل و خارج کشور کاملاً فعالند.

این فرمانده نیروی هوایی انگلیس ادامه داد: گروه‌های تروریستی کاملاً آمادگی دارند در خیابان‌های انگلیس جنایت کنند؛ مهم این است که ما و متحدانمان برای مبارزه با این گروه‌ها همیشه آماده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار