رئیس جمهور در ادامه سفر به خراسان جنوبی، به‌ صورت هوایی از معدن زغال سنگ پروده طبس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رئیس جمهور در ادامه برنامه‌هایش در سفر به خراسان جنوبی، ‌از معدن زغال سنگ طبس به صورت هوایی بازدید و برای شنیدن مشکلات معادن و معدنکاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پروده طبس حاضر و با آنها به گفت و گو پرداخت. 

در این بازدید وزیر کشور، وزیر صمت، استاندار خراسان جنوبی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور را همراهی کردند.

طبس بزرگترین و مهمترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و ناحیه پروده با وسعت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کُک‌شو ایران در این منطقه است.


بیشتر بخوانید


شهرستان طبس با وسعت ۵۵ هزار و ۴۶۰ کیلومتر مربع در غرب خراسان جنوبی واقع شده و بر اساس سرشماری نفوس سال ۹۰، جمعیت آن بالغ بر ۷۵ هزار نفر برآورد شده است.

حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود.

شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان بزرگترین واحد معدنی منطقه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور، در توسعه اقتصادی، اجتماعی، صنعتی، معدنی، عمرانی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی شهرستان و استان تأثیرگذار بوده و علاوه بر ایجاد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال پایدار که توسعه و امنیت اجتماعی را به دنبال دارد، خدمات شایسته‌ای در حوزه‌های فوق نیز از طریق مسئولیت‌های اجتماعی ارائه کرده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.