رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: مرز افراد واکسینه شده از ۵۰۰ هزار نفر گذشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: مرز افراد واکسینه شده در استان مرکزی از ۵۰۰ هزار نفر گذشته است.

جمالیان افزود: در کل تا به امروز ۵۰۰ هزار و ۴۹۲ نفر در استان مرکزی واکسینه شده اند که از این تعداد ۳۱۲ هزار و ۶۳۸ نفر دُز اول و ۱۸۷ هزارو ۸۵۴ نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند.

او اضافه کرد: در حال حاضر واکسیناسیون متولدین ۵۹ و ماقبل آن در حال انجام است و دانشجویان می‌تواند در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کنند و پس از دریافت پیامک، جهت تزریق واکسن به یکی مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک بیان کرد: از مردم عزیز خواهش می‌کنیم که زمانی که به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند و می‌بینند که ازدحام جمعیت وجود دارد زمان مراجعه خود را به بعد موکول کنند.

او ادامه داد: گروه‌های شغلی هم فقط توسط سند ملی و وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود در حال حاضر دانشجویان را به جز رده سنی در دستور کار قرار داریم مگر لکه‌گیری مشاغل قبلی که در سطح واکسیناسیون بوده اند

جمالیان تصریح کرد: زنان باردار نیز باید حتماً از ۱۲ هفته گذشته باشند و تنها واکسن سینوفارم برای آن‌ها تزریق می‌شود که تاییدیه WHO را برای تزریق واکسن به زنان باردار و شیرده گرفته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.