به گفته سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، با همکاری نهادهای بین‌المللی تعدادی تبلت به دانش‌آموزان اتباع اهدا می‌شود.

میترا تیموری سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تامین تبلت و گوشی هوشمند وضعیت برای  دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید بیان کرد: در سال تحصیلی  ۱۴۰۰_۱۳۹۹ با توجه به نیاز سنجی که از دانش آموزان اتباع افغانستانی مدارس استثنایی انجام شده بود، توسط یکی از سازمان‌های بین المللی تعداد قابل توجهی تبلت تهیه شد و در اختیار دانش آموزان فاقد تبلت قرار گرفت.

او ادامه داد: با توجه به برگزاری جلسات با سازمان‌های بین المللی و اعلام نیاز دانش آموزان اتباع خارجی که طی سال تحصیلی گذشته دسترسی به سامانه شاد نداشتند یا از تلفن همراه والدینشان استفاده می‌کردند، طی دو مرحله از استان‌های دارای دانش آموز اتباع نیازسنجی گرفته شد و تعداد تبلت مورد نیاز در هر استان مشخص شد که پس از طی فرایند اداری در روز‌های آتی با کمک و همیاری سازمان‌های بین المللی و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

تحصیل نیم میلیون دانش آموز اتباع خارجی در مدارس کشور

تیموری درباره وضعیت ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی و روند کاهشی یا افزایشی نام نویسی آنها در مدارس کشور گفت: در شرایط فعلی، نیم میلیون دانش آموز اتباع خارجی در مدارس جمهوری اسلامی ایران در حال تحصیل هستند که حدود ۹۵ درصد از این آمار را اتباع افغانستانی شامل می‌شوند.

به گفته سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ثبت نام از دانش آموزان اتباع افغانستانی فاقد مدرک هویتی در سال ۹۴  همچنین مصوبه هیات دولت در این خصوص، همه ساله شیوه نامه ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی به مدارس ارسال می‌شود.

او با اشاره به اینکه روند ثبت نام از دانش آموزان در مدارس هنوز ادامه دارد، تصریح کرد:  دفاتر کفالت با توجه به نوبت دهی قبلی، در حال صدور برگه حمایت تحصیلی برای دانش آموزان اتباع خارجی فاقد مدرک هویتی هستند، به طور دقیق صحبت از کاهش یا افزایش تعداد دانش آموزان نمی‌توان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
آره الویت با اتباع خارجی است ایرانی که نباید چیزی یاد بگیرید مهم نیست چون هرچی بی سوادتر باشند بهتر کولی میدهند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ایرانی کار می کند مالیات می دهد تا آموزش و پرورش و درمان و بیمه افغانها رایگان باشد.
ایران شده بهشت افغانها چیزیهای که در کشورشان ندیده بودند در ایران به صورت رایگان در اختیارشان گذاشته می شود ولی برخی ایرانیان در ایران ( استان کمتر توسعه یافته) در محرومیت به سر می بردند.