رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۰۴ هزار و ۴۴۰ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۰۴ هزار و ۴۴۰ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۷۳ هزار و ۴۸۳ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های ۱۰ گانه استان قرمز است.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: به اندازه کافی واکسن کرونا به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شده است و از هفته پیش رو شتاب واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان به شدت افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: روند کاهشی میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری کماکان ادامه دارد.

دکتر شیرانی گفت: در دو هفته گذشته هر هفته شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی میزان مراجعات در بخش سرپایی و کاهش ١٠ درصدی بیماران در بخش بستری بودیم.

او افزود: امید است، از هفته آینده روند نزولی تعداد بیماران بستری و بدحال ناشی از کرونا کاهش یابد و طی چند روز آینده شاهد کاهش موارد فوتی باشیم.

دکتر شیرانی اضافه کرد: به تازگی از اوج پیک پنجم بیماری عبور کرده ایم، باید مردم همچنان باجدیت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: مراکز تفریحی و گردشگری استان تعطیل و تجمع در آرامستان‌ها ممنوع است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار