سرمست گفت:بازگشایی مدارس تنها زمانی صورت می‌گیرد که واکسیناسیون در سطح گسترده‌ای انجام شده باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست،استاندار قم امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با انجام واکسیناسیون گسترده علاوه بر حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان، اطمینان خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در محیط‌های آموزشی جلب می‌شود.

او در ادامه تاکید کرد:حضوری شدن مدارس تنها زمانی صورت می‌گیرد که واکسیناسیون در سطح گسترده‌ای انجام شده باشد.

سرمست ادامه داد: تمامی عوامل مرتبط با آموزش از جمله معلمان و مربیان، کادرآموزشی، رانندگان سرویس مدارس و ... واکسینه می‌شوند و پس از آن مدارس بازگشایی خواهند شد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا براساس میزان زائر پذیری کشور عراق اقدام به اعزام زائران به مراسم معنوی پیاده روی اربعین خواهد کرد.

او با اشاره به افزایش ۲ برابری سهمیه اعزام زائر در ایام اربعین حسینی گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته عراق پذیرای ۶۰ هزار زائر ایرانی در اربعین امسال خواهد بود.

 سرمست گفت: اعزام زائران اربعین صرفا به صورت هوایی و تنها از میان کسانی است که هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

او  توسعه مراکز واکسیناسیون را مورد تاکید قرار داد و گفت: با استقرار ۱۸ مرکز فعال واکسیناسیون گام بلندی برای واکسیناسیون شهروندان برداشته شده و در حال حاضر نیز بیش از میانگین کشوری در استان واکسن تزریق شده است.

استاندار قم همچنین به تغییر وضعیت رنگ بندی استان اشاره کرد و گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت وضعیت استان به رنگ نارنجی تغییر کرده، اما کماکان تعداد فوتی‌ها زیاد است.

سرمست گفت: در اکثر استان‌های کشور شاهد سیر نزولی بیماری هستیم وامیدواریم در روز‌های آینده تعداد فوتی‌های کرونایی نیز کاهش یابد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم رعایت کامل و دقیق شیوه نامه‌ های بهداشتی گفت:همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات در کنار واکسیناسیون گسترده، اصلی‌ترین راهکار برای فروکش کردن تب کرونا و همچنین جلوگیری از اوج گیری مجدد این بیماری است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار