نماینده سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با فیصل المقداد به بررسی مشکلات این کشور در زمینه‌های مختلف پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه در سفر به دمشق،  با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و  چالش‌های بشردوستانه و اقتصادی سوریه و راهکار‌های برون رفت از این چالش‌ها را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

پدرسون در این خصوص اعلام کرد احتمال دارد درگیری‌های میان سوریه و گروه‌های معارض در درعا به زودی حل شود.

او در ادامه افزود: ما امیدواریم همه طرف‌ها بتوانند به آنچه در مذاکرات ژنو توافق شده بود بازگردند و ما نیز با کمک کمیته قانون اساسی پیش خواهیم رفت.

نماینده سازمان ملل همچنین در پایان گفت: پس از دیدار امروز با وزیر امور خارجه سوریه می‌توانیم ششمین دور از نشست‌ها برای بحث در مورد قانون اساسی سوریه را شروع کنیم.

پیش از سفر پدرسون به سوریه فصل المقداد با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

فیصل مقداد در این دیدار ضمن انتقاد از تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه سوریه، به گریفیتس گفت: تحریم‌های یک جانبه آمریکا تاثیر منفی بر ارائه داروها، تجهیزات پزشکی و سایر خدمات اساسی دیگر به مردم سوریه می‌گذارد.

گریفیتس هم از سویی دیگر علاقه خود را برای تامین بودجه لازم برای کار‌های بشردوستانه در سوریه و تلاش برای حرکت به سمت پروژه‌های بهبود و تامین خدمات اولیه، به ویژه در زمینه بهداشت و آموزش و تقویت همکاری و هماهنگی در تمامی این زمینه‌ها ابراز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار