امام جمعه شیراز گفت: حوزه‌های علمیه جایگاه شرف انتصاب به امام زمان (عج) را دارد بنابراین وضعیت و جایگاه حوزه باید به نسل جوان طلاب منتقل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فارس با بیان اهمیت طلب علم در روایات اسلامی، گفت: جهت‌گیری حوزه‌های علمیه برگرفته از همین سیره و سنت ائمه اطهار و قرآن مجید است.

او افزود: علاوه بر این جهت‌گیری مهم، مردمی بودن و ارتباط مستقیم و بی‌تکلف با مردم نیز یکی از رسالت‌های حوزه است از سویی دیگر، اساس حوزه علمیه و طلبه شدن برای سربازی امام زمان (ع) است بنابراین طلاب عزیز ما باید درس خود را به صورت جدی بخوانند تا تبدیل به فقیهی عالم و مبرز شوند تا بتوانند سربازی امام زمان (عج) را با ارائه خدمات عالی علمی و مردمی به نحو احسن به جا آورند.

امام جمعه شیراز افزود: متاسفانه در این ایام تخریب‌ها علیه طلاب و حوزه‌های علمیه نیز بیش از هر زمان دیگری شدت یافته حال آنکه طلاب هیچ گونه حقوقی از دولت دریافت نمی‌کنند و در سطح معمولی‌ترین و عادی‌ترین قشر جامعه زندگی می‌کنند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه حجت در زمان غیبت امام زمان، حوزه‌های علمیه است، بیان کرد: حوزه‌های علمیه حجت را بر خلق تمام می‌کنند، این جایگاه شرف انتصاب به امام زمان را دارد و وضعیت و جایگاه حوزه که به عنوان یک نهاد دینی هزار و ۴۰۰ ساله است باید به ویژه نسل جوان طلاب منتقل شود.

سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه‌های علمیه استان فارس، طی مراسمی با حضور علما، روحانیون، اساتید و روسا و جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه این استان، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

تبیین وضعیت و جایگاه حوزه‌های علمیه باید برای طلاب جوان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار