دبیرکل حزب کمونیست ویتنام در دیداری با وزیر امور خارجه چین بر تقویت روابط میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، «نگوین فو ترونگ» دبیرکل حزب کمونیست ویتنام، امروز (شنبه) با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، دیدار کرد و دو طرف در این دیدار به تقویت روابط میان دو کشور تأکید کردند.

نگوین فو ترونگ در این دیدار تأکید کرد: «ویتنام و چین باید مبادلات را تقویت کنند، همکاری بیشتر شود و دولت‌ها نیز منعطف‌تر برخورد کنند.»

وانگ یی نیز در سخنان خود بر افزایش همکاری میان ویتنام و چین تأکید کرد و گفت: «باتوجه به شرایط فعلی از لحاظ ثبات بین‌المللی، چین و ویتنام باید اعتماد متقابل را بهبود بخشند؛ همچنین، وحدت، و همکاری نیز باید تقویت و امنیت سیاسی نیز مستحکم شود.»

چین همواره با محکوم کردن اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان و دریای جنوبی چین، خواهان احترام واشنگتن به حاکمیت ملی خود است. دریای جنوبی چین ازجمله مناطق چالش‌برانگیزی است که استراتژیست‌ها از احتمال وقوع درگیری نظامی در این منطقه خبر می‌دهند.

چین می‌گوید که دارای حاکمیت تاریخی بر بیشتر مسیر‌های آبی است، اما آمریکا و همسایگانش با استناد بر کنوانسیون ۱۹۸۲ سازمان ملل متحد درمورد حقوق دریا که چین نیز آن را امضا کرده است، مدعی شدند که این ادعا هیچ مبنایی در حقوق بین‌الملل ندارد.

پیش از این نیز امروز وزارت خارجه چین در سخنانی اعلام کرد که چین و ویتنام باید از اقدامات یک‌جانبه درمورد دریای جنوبی چین خودداری کنند، زیرا چنین اقداماتی می‌تواند شرایط را پیچیده و اختلافات را تشدید کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار