سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش ظرفیت آمار روزانه تزریق واکسن به ۲ میلیون نفر تا آخر هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: ظرفیت تزریق فعلی واکسن کرونا خوب است، اما قطعا باید آن را به دو برابر برسانیم.

او افزود: در حال برنامه ریزی با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برای افزایش دو برابری ظرفیت پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا هستیم. از اواخر این هفته و اوایل هفته آینده آمار روزانه واکسیناسیون به ۲ میلیون نفر را ارتقا خواهیم داد.

رئیسی تصریح کرد: فقط بحث تزریق واکسن مطرح نیست، بلکه بین تزریق دز اول و دز دوم باید ۴ هفته فاصله باشد یعنی به این معنا نیست که بتوانیم تمامی افراد را واکسیناسیون کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه دز اول واکسن کرونا را می‌توانیم سرعت ببخشیم، اما تزریق دز دوم باید در زمان خودش اتفاق بیفتد، تاکید کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده وزارت بهداشت هدف ما این است که با بکار گیری توانایی‌های خود بتوانیم حداقل یک دز را برای همه هموطنان ایرانی به اتمام برسانیم و جمعیت هدف خود را به ۷۰ درصد برسانیم که این موضوع بسیار کمک کننده برای مقابله با موجه بعدی کروناست.

او گفت: فقط زدن واکسن مورد بحث نیست، بلکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون از اهمیت زیادی برخوردار است و طبق تجربه مطرح شده در کشور‌های دیگر هم همه به این نتیجه رسیده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران:
با سلام
خواهشمندم یک گزارش رو اختصاص بدید به انعکاس نظر متخصصان معتبر کشور درباره موضوع زیر:
یک نکته که باید پزشکان تاکید کنند اینه که با توجه به ادامه شیوع واریانت دلتا در کشور با وجود گذر از پیک پنجم، به دلیل چندین برابر شدن قدرت و سرعت سرایت آن و رواج ابتلای خانوادگی، این واریانت می تونه دوباره با کاهش رعایت اصول بهداشتی پیشگیری و فاصله گذاری و ماسک، به سرعت، دوباره پیک جدیدی رو آغاز کنه در هر شهر یا منطقه ای، و به سرعت هم به مناطق دیگر سرایت کنه و اپیدمی کشوری جدیدی و به عبارت دیگر موج ششم همه گیری رو ممکنه به زودی با همین واریانت دلتا تجربه کنیم.
البته گفتم محتمل است اما خطرش کاملا واقعی و محسوس است.