خوی قطب اول تولید گردوی پیوندی در کشور

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوی گفت: امسال یک هزار و ۷۹ تُن گردو در این شهرستان که قطب اول تولید گردوی پیوندی کشور است تولید و روانه بازار می شود.

علیرضا مردانی رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار و ۷۹ تُن گردو در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.

وی ارزش ریالی این محصولات را بیش از یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شهرستان خوی قطب اول تولید گردوی پیوندی در سطح کشور است،

مردانی بیان کرد: سطح باغات گردوی شهرستان ۴۶۹ هکتار به صورت آبی و حدود یک هکتار هم به صورت دیم است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوی افزود: در باغات آبی دو تن و سیصد کیلوگرم در هر هکتار و در باغات دیم در هر هکتار یک تُن گردو به عمل خواهد آمد.

مردانی از وجود ۲۵۰هکتار باغات آبی گردو بصورت غیر باوردر سطح شهرستان خبر داد و گفت: ۳ هکتارهم باغات غیربارور بصورت دیم در سطح شهرستان وجود دارد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خوی، کیفیت گردوی این شهرستان را با توجه نوع آب و هوا و خاک آن با کیفیت‌ترین واز نوع درجه یک عنوان کرد و گفت: برداشت گردو از باغات شهرستان خوی همه ساله از اواسط شهریور شروع شده و تا اول مهرماه ادامه دارد و با توجه به کیفیت درجه یک این محصول مشتریان زیادی از سراسر کشور دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.