مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما از باغ های استان کرمان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مهدی لطفعلی زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان با سطح زیر کشت بالغ بر ۲۸ هزار هکتار باغ خرما،تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول و تعداد ۱۸ هزار بهره بردار یکی از مناطق مهم خرما خیز کشور محسوب می‌شود.

او افزود: مناطق عمده تولید محصول خرما در شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان، فهرج، شهداد و ارزوئیه است که یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، برنامه ریزی برای جایگزینی ارقام تجاری و نیمه خشک مانند پیارم و مجول در سطح استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: میزان سطح زیر کشت خرمای پیارم حدود ۶۰۰ هکتار و خرمای مجول در سطح ۴۰ هکتاراست که در مناطق خرما خیز استان در سال‌های اخیرکاشت شده و سالانه حدود ۱۲۰۰ تن محصول تولید و روانه بازار می‌شود.

لطفعلی زاده بیان کرد: خرما یکی از محصولات مهم مناطق گرمسیری استان است و باعث ایجاد امنیت غذایی، اشتغال ، در آمد زایی و حفظ محیط زیست به خصوص در این استان شده و از پیشروی کویر جلوگیری کرده است همچنین عامل توسعه پایدار کشاورزی  و تولید یک محصول مهم و استراتژیک شده است.

او اظهار داشت: کیفیت مطلوب خرما استان ناشی از وضعیت مناسب آب و هوایی برای کشت و پرورش این گیاه است همچنین ارزآوری، ایجاد اشتغال مولد به طور مستقیم و  غیر مستقیم در صنایع جانبی و قابلیت رقابت در بازار‌های جهانی از جمله مزیت‌های این محصول است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار