مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: صندوق بیمه بانک کشاورزی در حال ارزیابی نخیلات آسیب‌دیده از تنش آبی و خشکسالی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حسنی‌نسب مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جمع‌بندی دقیقی از نخیلات آسیب‌دیده نداریم و صندوق بیمه بانک کشاورزی در حال ارزیابی نخیلات آسیب‌دیده از تنش آبی و خشکسالی است تا نسبت به پرداخت خسارت به نخلداران اقدام کند.

او با بیان اینکه پس از مشخص شدن میزان خسارت، صندوق بیمه نسبت به پرداخت این خسارات اقدام خواهد کرد، افزود: حدود ۲۲ هزار هکتار از سطح نخیلات خوزستان تحت پوشش بیمه هستند و صندوق بیمه محصولات کشاورزی فقط نسبت به پرداخت خسارت به نخیلات بیمه‌شده اقدام خواهد کرد.

حسنی‌نسب تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در قالب یکسری حمایت‌ها، خسارت‌های واردشده به نخیلاتی که تحت پوشش بیمه نیستند را جبران می‌کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: آیتم‌هایی به صورت بلاعوض و در زمینه کمک به نخلداران آسیب‌دیده از خشکسالی و شوری آب از سوی وزارت جهاد کشاورزی مدنظر است که اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار