در تیر ماه امسال در بخش نشست و برخاست رشد ۳۰ درصدی و همچنین در حوزه اعزام و پذیرش مسافر هم ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تیرماه امسال در مجموع ۲۸ هزار و ۶۶۱ نشست و برخاست داخلی انجام شده که ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۲۶۶ مسافر و ۱۷ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۲۶۶ کیلوگرم بار به وسیله این پرواز‌ها جابه‌جا شده‌اند؛ که این ارقام نسبت به تیرماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲۷، ۱۳ و ۲۹ درصد و نسبت به خرداد امسال به ترتیب ۳، ۲ و ۲ درصد افزایش داشته‌اند.

براساس این گزارش در فرودگاه مهرآباد طی ۴ ماه گذشته ۳۹ هزار و ۱۶۲ نشست و برخاست صورت گرفته و ۳ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۱۳۷ مسافر اعزام و پذیرش شده که در بخش نشست و برخاست ۴۶ درصد رشد و در بخش مسافر هم ۲۳ درصد رشده داشته ایم.

همچنین در فرودگاه مشهد هم ۱۵ هزار و ۱۱۷ نشست و برخاست و یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۰۹ اعزام و پذیرش مسافر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد در بخش نشست و برخاست و در بخش اعزام و پذیرش مسافر هم ۸۳ درصد رشد داشته ایم.

در فرودگاه شیراز هم ۸ هزار و ۸۲۶ نشست و برخاست و ۵۹۸ هزار و ۹۶۲ اعزام و پذیرش مسافر داشته ایم.

همچنین در فرودگاه تبریز هم طی ۴ ماه امسال ۳ هزار و ۸۲۶ نشست و برخاست و ۳۵۶ هزار و ۱۶۷ اعزام و پذیرش مسافر داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد در نشست و برخاست و ۲۵ درصد هم در اعزام و پذیرش مسافر رشد داشته ایم.

براساس این گزارش در ۴ ماه ابتدای امسال در مجموع از ۵۲ فرودگاه کشور، ۱۰۶ هزار و ۸۴۲ نشست و برخاست داشته ایم و در بحش اعزام و پذیرش مسافر هم ۸ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۲۹۱ مسافر پذیرش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی در نشست و برخاست و رشد ۳۵ درصدی هم در بخش اعزام و پذیرش مسافر داشته ایم.

در بین شرکت‌های هواپیمایی تابان، ایران‌ایر و پارس ایر به ترتیب با ۳۱ درصد، ۲۷ و ۲۷ درصد در صدر فهرست بیشترین تاخیر پروازی قرار دارند. شرکت‌های هواپیمایی ماهان و معراج نیز به ترتیب با ۵ و ۱۰ درصد در پرواز‌های برنامه‌ای مسافری کمترین درصد تاخیرات را به خود اختصاص داده‌اند.

در تیر ماه چهار فرودگاه اختصاصی کشور کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع ۲ هزار و ۱۸۸ نشست و برخاست داخلی انجام شده که این پرواز‌ها ۱۸۳ هزار و ۲۹۹ مسافر و یک میلیون و ۹۷۶ هزار و ۸ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۲۶، ۶ و ۱۰ درصد رشد داشته و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۱۹، ۲۴ و ۲۶ درصد کاهش داشته است.

همچنین در تیر ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۱۰ هزار و ۵۳۲ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۸۴۷ هزار و ۸۴۵ مسافر رکورددار انجام پرواز داخلی و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۴/۱۴ درصد از کل نشست و برخاست‌های داخلی و ۳۴/۲۷ درصد از جابه‌جایی مسافر داخلی را به خود اختصاص داده است. پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۴ هزار و ۴۸۱ نشست و برخاست و شیراز با ۲ هزار و ۲۴۸ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند. فرودگاه کیش نیز با یک هزار و ۷۹۸ نشست و برخاست، رتبه اول در بین فرودگاه‌های اختصاصی و رتبه چهارم در بین کل فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

رشد 17 درصدی  فرودگاه های کشور در اعزام و پذیرش مسافر در تیر ماه / پروازهای عبوری 46 درصد افزایش یافت
فرودگاه ماکو با ۱۶ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی ۹۶۹ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه اراک با انجام ۸ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی ۷۲۰ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه کشور بوده‌اند.

در تیرماه ۱۴۰۰ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست‌های داخلی به ترتیب در ٩ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و خلیج فارس (عسلویه) انجام شده است. همچنین از فروردین ۱۴۰۰ به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است.

در این ماه چهار مسیر مشهد-تهران، تهران-مشهد، شیراز-تهران و تهران-شیراز به ترتیب ۴ مسیر پرتردد داخلی بوده‌اند و پس از آن نیز دو مسیر تهران-اهواز و اهواز-تهران قرار دارند.

رشد 17 درصدی  فرودگاه های کشور در اعزام و پذیرش مسافر در تیر ماه / پروازهای عبوری 46 درصد افزایش یافت

همچنین در تیرماه امسال ۱۰ هزار و ۶۴۱ پرواز عبوری از آسمان کشور ثبت شده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته با ۷ هزار و ۲۹۵ پرواز ۴۶ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، در تیر ماه امسال در بخش نشست و برخاست رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم. همچنین در بخش اعزام و پذیرش مسافر هم در تیر ماه ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم.

رشد 17 درصدی  فرودگاه های کشور در اعزام و پذیرش مسافر در تیر ماه / پروازهای عبوری 46 درصد افزایش یافت

در بخش ارسال و پذیرش بار و پست در تیر ماه ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم. در میزان پرواز‌های عبوری ما رشد ۴۶ درصدی را تجربه کرده ایم، در تیرماه امسال ۱۸ ایرلاین داخلی پرواز‌های برنامه‌ای را با ۲۶۹ هزار و ۲۱ دقیقه انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار