مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت:آمادگی آموزش حضوری به‌صورت کوتاه مدت و با تعداد کم دانش آموزان را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ،مدیرکل آموزش‌وپرورش قم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: درسال تحصیلی جدید، ۲۸۰ هزار دانش‌آموزان در استان سال تحصیلی جدید را با شعار استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت آغاز می‌کنند.

 او افزود: بیش از یک هزار و ۴۰۰ کد واحد آموزشی در استان قم فعال است و ۱۶ هزار همکار فرهنگی در این واحد‌ها مشغول آموزش و فعالیت هستند.

شیخ الاسلام  با بیان این‌که قبولی دانش‌آموزان قمی در سال تحصیلی گذشته ۸۹ درصد بود، اضافه کرد: در امتحانات پایان ترم خردادماه گذشته ۳۰ هزار دانش‌آموز در پایه ۹ و ۱۲ به‌صورت حضوری در آزمون شرکت کردند.

آمادگی برای برگزاری حضوری کلاس ها

او  با اشاره به این‌که در زمینه آموزش حضوری، مجازی و یا ترکیبی در مدارس، همه تابع مصوبه‌های ستاد ملی کرونا هستیم، ادامه داد: آموزش حضوری و یا غیرحضوری شرایط خاص خود را نیاز دارد، ولی مهم‌ترین و اساسی‌ترین شاخص برای آغاز سال تحصیلی سلامت دانش‌آموزان و معلمان است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به مشکلات در خانه ماندن و یا حضور در مدرسه در شرایط شیوع کرونا افزود: در حال حاضر آغاز سال تحصیلی به‌صورت مجازی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده برخی دروس همچنان مجازی و برخی نیز به‌صورت ترکیبی آموزش داده شود.

او  با بیان این‌که حتی اگر تمام امکانات و زیرساخت‌های آموزشی در مدارس و منازل فراهم باشد، آموزش مجازی ۶۰ درصد جواب خواهد داد، تصریح کرد: در پایه اول ابتدایی دانش‌آموزی که معلم ندیده و هنوز مداد به دست نگرفته چطور در فضای مجازی آموزش دریافت کند!

مدیرکل آموزش و پرورش قم تاکید کرد: استان قم آمادگی دارد با تعداد دانش‌آموزان کم در هر کلاس و برگزاری کلاس‌ها در مدت‌زمان کوتاه، آموزش در مدارس را به‌صورت حضوری آغاز کند.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: در حال حاضر کل آموزش مدارس استان در فضای مجازی خواهد بود و دانش‌آموزان به‌صورت تدریجی حداکثر سه روز در هفته در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

کمک به مدرسه اجباری نیست

او بیان کرد: سرانه هر واحد آموزشی در طول سال تحصیلی کمتر از ۶ میلیون تومان است و اگر اولیا به مدرسه کمک نکنند با هزینه‌های بالای امروز برنامه‌های مدرسه پیش نخواهد رفت و کیفیت آموزشی مطلوب نخواهد بود.

شیخ الاسلام  درعین‌حال افزود: مدیران مدرسه حق ندارند بالاجبار هزینه کمک به مدرسه از دانش‌آموزان دریافت کنند، در این زمینه بیش از ۱۰۰ مدیر مدرسه متخلف تذکر دریافت کرده و یا عزل شده‌اند.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش قم، خیران استان برای خرید تبلت دانش‌آموزی بیش از ۳۰ میلیارد ریال کمک کردند.

او اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط خیران در درمانگاه فرهنگیان استان هزینه شده؛ فاز اول این طرح که مدرسه استثنایی است امسال راه‌اندازی می‌شود، ولی نازک‌کاری درمانگاه همچنان باقی‌مانده است.

 ثبت‌نام نکردن برخی دانش‌آموزان به دلیل ترس از کرونا

علیرضا یاری،معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز گفت: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول و بیش از ۸۵ درصد در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام کرده‌اند.

او افزود: با توجه به این‌که تعدادی از دانش‌آموزان به دلیل ترس از کرونا هنوز اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند، از خانواده‌ها درخواست داریم نگران نباشند، ثبت‌نام فرزندانشان را انجام دهند و اطمینان داشته باشند همه شرایط در مدارس برای رعایت دستورالعمل‌ها فراهم است.

یاری ادامه داد: کتب درسی دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف وارد استان شده و از دیروز در حال توزیع در مدارس است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار