وزیر خارجه عمان در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد جنگ در یمن با راه‌حل سیاسی و پیشرفت در روند مذاکرات صلح متوقف شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی» در مصاحبه با خبرگزاری العربیه (وابسته به رژیم آل‌سعود) ابراز امیدواری کرد با پیشرفت در روند مذاکرات صلح، جنگ یمن به زودی پایان خواهد یافت.

او با اشاره به نزدیک شدن زمان ازسرگیری مذاکرات سیاسی گفت: ما به پیشبرد روند سیاسی یمن نزدیک هستیم.

البوسعیدی در این گزارش ادعا کرد وظیفه عمان کمک به پیشبرد مسیر سیاسی در یمن است چراکه یمن به ثبات و امنیت نیاز دارد؛ و جنبش انصارالله یمن نیز تلاش‌های این کشور را برای پیشرفت در روند سیاسی رد نکرده است.

وزیر خارجه عمان در ادامه گفت: سیاست داخلی عمان در سیاست خارجی آن منعکس می‌شود و به همین خاطر است که ما بر همزیستی مسالمت‌آمیز تأکید داریم و سعی می‌کنیم از روش‌های صلح‌طلبانه برای حل کردن مشکلات کمک بگیریم.

روز گذشته نیز هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از تلاش برای آغاز مذاکرات بدون پیش شرط در یمن خبر داد.

وی در نشست خبری گفت: تلاش‌های قبلی برای یافتن راهکار مسالمت‌آمیز در بحران یمن را ارزیابی خواهم کرد تا موفقیت‌ها و ناکامی‌ها را در گفت‌وگو بین طرف‌ها و دستیابی به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز، درک کنم.

نماینده جدید سازمان ملل در یمن با بیان این‌که خشونت در استان‌های جنوبی یمن همچنان ادامه دارد، اعلام کرد درگیری‌ها در یمن بر گذرگاه‌های دریایی و ثبات در منطقه تأثیرگذار است. فرودگاه صنعا باید بازگشایی و فعالیت در بندر الحدیده نیز ازسرگرفته شود، غیرنظامیان و کسانی که به مأرب پناه برده‌اند در ترس مداوم به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار