به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری اظهار داشت: از میزان ۶ هزارمیلیارد ریال برای طرحهای راهسازی جنوب استان فارس، ۲هزارمیلیارد ریال آن برای پروژه چهار خطه لار- جهرم – بندرعباس، سه هزار میلیارد ریال برای محور لامرد- خنج و همچنین هزار میلیارد ریال برای طرح راهسازی لار- لامرد است.
او با اشاره به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال محور لار- جهرم- بندرعباس، افزود: مجوز لازم از سوی سازمان برنامه بودجه، موافقت اصولی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی نیز دریافت شده و قرار است که تا پایان شهریور امسال این مبلغ از طریق بانک ملی پرداخت شود.
شبانی نژاد گفت: همچنین همین مجوزها نیز برای مبلغ سه هزار میلیارد ریال محور لامرد- خنج و مبلغ هزار میلیارد ریال نیز برای پروژه لار- لامرد که سالهای زیادی راکد و متوقف شده نیز انجام شده است.
او بدون اشاره به میزان اعتبار تخیص یافته گفت: اعتبارات پروژههای مهم راهسازی در شهرستان لارستان و جنوب فارس در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود سه برابر رشد داشته است.
این مقام مسئول یکی از پروژههای اساسی و اولویت دار اداره کل راه و شهرسازی لارستان و مسئولان و مقامات اجرایی در استان فارس و حوزه وزارت راه و شهرسازی را تکمیل و بهره برداری از طرح چهار خطه کردن محور لار- جهرم - بندرعباس دانست و گفت: هم اینک کل این محور در قالب پنج فاز در حال اجرا است.
شبانی با بیان اینکه هم اینک چهار شرکت پیمانکاری و در قالب پنج قطعه در این طرح ملی مشغول فعالیت هستند، گفت: قطعه اول حد فاصل سه راهی زرین دشت- تونل وحدت به طول هفت کیلومتر و با تعهد شرکت پیمانکاری زیدون کوش در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بیش از ۴۵ درصد است.
شبانی بیان کرد:قطعه دوم نیز از تونل وحدت و دسترسیهای طرفین آن به طول ۲ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری زیدون کوش و قطعه سوم به طول ٢٤ کیلومتر حدفاصل سه راهی منصور آباد به سه راهی آب باریک با تعهد شرکت پیمانکاری جهاد نصر فارس در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بسیار پایین و کمتر از پنج درصد است.
او همچنین قطعه چهارم این محور را شامل محدوده گردنه بریز به طول ۱۰ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری راه کوهپایه بویر عنوان کرد و گفت: این قطعه نیز با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
شبانی، قطعه پنجم این پروژه را شامل دو فاز از تقاطع بنارویه تا ابتدای گردنه بریز به طول ۱۹ کیلومتر و همچنین روستای بریز تا گردنه دارابی به طول ۱۱ کیلومتر از سوی شرکت پیمانکاری آب و خاک ذکر کرد که با پیشرفت ناچیز حدود سه درصد وارد فاز عملیاتی شده است.
شبانی گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از سمت لار به بندرعباس نیز به مناقصه رفته، اما در عین حال معتقد است که این قطعه پیشرفت فیزیکی مناسبی تاکنون نداشته و پیمانکار نیز رغبت چندانی به دلیل کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای طرح ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همچنین میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این ۳۰ کیلومتر را افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
شبانی همچنین به طرح آزادراه لامرد – پارسیان (هرمزگان) به عنوان یکی از پروژههای بزرگ راهسازی در جنوب کشور و استان فارس اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری اولیه افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با سرمایه گذاری مشترک دولت و بخش خصوصی ساخته میشود.
او بیان کرد: موافقت لازم از سوی هیات دولت برای اجرای این طرح نیز دریافت شده و بر اساس تفاهم نامه سه جانبه قرار است که ۴۵ درصد سرمایه گذاری این طرح از سوی شرکت ایمیدرو وابسته به وزارت صمت، ۲۵ درصد قرارگاه خاتم الانبیا و ۳۰ درصد نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شود.
انتهای پیام/