علیرغم شیوع کرونا؛

عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان بعثت همدان انجام می‌شود

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور گفت: در حال حاضر هر ماه یک تا دو مورد عمل کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان بعثت همدان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر فرهاد فراهانی رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور گفت: علیرغم شیوع کرونا ، پروتز‌های مربوط به جراحی کاشت حلزون شنوایی  به صورت مستمر تحویل داده می‌شود این عمل جراحی در ماه یک تا دو مورد در بیمارستان بعثت همدان انجام می شود.

او با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا کنون بیش از ۳۵۰ عمل کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان بعثت همدان انجام شده است، بیان کرد: معمولا ۶۰ تا ۷۰ نفر همواره در انتظار عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی هستند، اما در هر حال از انواع پروتزها، کار به صورت مرتب انجام می‌شود.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشوربا اشاره به اینکه خوشبختانه کرونا عمل جراحی کاشت حلزون را تحت تاثیر قرار نداد تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران کاشت حلزون شرایط خاصی دارند و بین یک تا دو سال ارزیابی و تهیه پروتز آن‌ها طول می‌کشد، در ایام کرونا جزو بیمارانی بودند که با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی امکان عمل جراحی داشتند.

فراهانی عنوان کرد: بیش از ۱۲ سال است که طبق نظر هیات امنای وزارت بهداشت قیمت ۶ میلیون تومان از سوی بیمار پرداخت می‌شود و تغییری نکرده است.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با بیان اینکه با تورم موجود این هزینه تعیین شده مبلغ قابل توجهی برای بیمار نیست و بیشتر هزینه‌ها به عهده دولت است ادامه داد: مجمع خیرین سلامت، مرکز کاشت حلزون شنوایی و موسسه بخشش و  بنیاد خیریه کشوری «شفا» هم برای عملجراحی کاشت حلزون شنوایی به بیماران نیازمند کمک می کنند.

فراهانی گفت: خوشبختانه بیماران مشکل مالی جدی برای کاشت حلزون شنوایی ندارند و این ۶ میلیون مبلغ ناچیز و در حد هزینه جراحی معمولی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.