طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در هرمزگان تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت تاکنون در استان ۳۶ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان سنجش شده اند و این طرح تا پایان شهریورماه ادامه می یابد.

شهباز بارانی،رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان پیش بینی کرد امسال حدود ۴۱ هزار نوآموز برای ورود به دبستان در استان در طرح سنجش شرکت کنند.

بارانی افزود: برای تسهیل در سنجش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سامانه نوبت گیری راه‌اندازی و نوآموزان از طریق مدرسه نوبت گیری می‌شوند.

او با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک و دستکش در پایگاه‌های سنجش گفت: والدین در ساعت مشخص شده  وتنها با یک نفر همراه نوآموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و حتماً از ماسک و دستکش استفاده کند.

بارانی گفت: امسال ۳۳ پایگاه ثابت، سیار و تخصصی برای سنجش کودکان در استان در نظر گرفته شده است.

او افزود:برای سنجش نوآموزان همراه داشتن کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر و معرفی نامه مدرسه ضروری است و هزینه سنجش نوآموزان امسال ۵۰ هزار تومان است که فقط با کارت بانکی قابل پرداخت است.

بارانی افزود: نوآموزان بدو ورود به دبستان حتماً باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند و اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، ثبت‌نام او در مدارس با مشکل روبرو می‌شود.

او گفت: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند.
در سیزده منطقه آموزشی استان هم که نود درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش شدند، کودکان پیش دبستانی سنجش می‌شوند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.