مواجهه دامداران تکابی با کمبود نهاده‌های دامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تکاب گفت: این شهرستان با ۳۵۰ هزار واحد دامی که قطب‌ تولید گوشت قرمز و لبنیات در آذربایجان غربی می باشد با کمبود نهاده‌های دامی مواجه است.

محسن طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تکاب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: شهرستان تکاب با ۳۵۰ هزار واحد دامی و ۴۵۰۰ بهره بردار یکی از قطب‌های تولید گوشت قرمز و لبنیات در استان آذربایجان غربی است.

طاهری افزود: امسال به دلیل شرایط جوی و کمبود نزولات آسمانی در شهرستان با کمبود علوفه مواجه شده ایم و این امر باعث شده تا دامداران عزیز به تهیه نهاده‌های دامی رو آورند و همین علت باعث شلوغی مراکزچهار گانه توزیع نهاده‌های دامی در تکاب شده است.

وی گفت: علاوه بر ورود سهمیه بیشتر و سرعت دهی به این امر همچنان مشکل کمبود نهاده‌های دامی در تکاب مشهود است و انتظار می‌رود مسؤلان استانی در اختصاص سهمیه‌ای افزون بر سهمیه‌های فعلی مشکل دامداران در این زمینه را مرتفع سازند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تکاب در ادامه افزود: از بهمن سال گذشته تا کنون در شهرستان تکاب ۷۵۰۰ راس دام سنگین و ۱۸۵ رأس دام سبک از طرف پیمانکاران پلاک کوب، پلاک کوبی شده و توسط امور دام جهاد کشاورزی رصد پایش و نظارت شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.