اداره کل دامپزشکی اعلام کرد: خرید و فروش، حمل و نگهداری دام زنده منوط به انجام پلاک کوبی و ثبت پلاک‌ها در سامانه هویت دام می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به بند ۳ تصویب نامه هیئت وزیران هر گونه خرید و فروش، حمل و نگهداری دام زنده منوط به انجام پلاک کوبی و ثبت پلاک‌ها در سامانه هویت دام می‌باشد.

دکتر امید خلیل زاده بر لزوم مشارکت دامداران استان با مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان جهت تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین تاکید کرد.

وی از تمامی دامداران اعم از عشایر، روستایی و صنعتی خواست: در راستای جلوگیری از ضبط دام‌های خود در زمان حمل و نقل دام توسط ارگان‌های مسئول قاچاق کالا و ارز، به دلیل عدم وجود پلاک در اسرع وقت اقدام به پلاک کوبی احشام خود و ثبت در سامانه هویت دام وزارت جهاد کشاورزی نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی افزود: دامداران قبل از هر گونه حمل و نقل دام‌های دارای پلاک ثبت شده باید به شبکه‌های دامپزشکی جهت اخذ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای مراجعه و مجوز‌های لازم را اخذ نمایند.

خلیل زاده خاطر نشان کرد: از این پس، با توجه به مصوبات هیئت وزیران و ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی هر گونه ارائه خدمات از جمله تحویل نهاده، پرداخت تسهیلات، مجوز حمل و نقل، فروش و جابجایی دام توسط ادارات ذیربط منوط به پلاک کوبی و ثبت پلاک در سامانه هویت دام می‌باشد و در صورت عدم پلاک کوبی، دامدار از دریافت خدمات مذکور تا زمان انجام پلاک کوبی محروم می‌باشد.

لازم به ذکر است از نتایج اجرای طرح پلاک کوبی توسط وزارت جهاد کشاورزی را کاهش قاچاق دام و کنترل بیماری‌ها دامی می‌باشد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.