مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در اجرای واکسیناسیون معلمان توانستیم رتبه اول کشور را کسب کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: خوشبختانه توانستیم در واکسیناسیون معلمان رتبه اول کشور را کسب کنیم و در ادامه مسیر هم امیدواریم با واکسیناسیون دانش آموزان و سرایداران و معلمان باقیمانده بتوانیم وارد بازگشایی مدارس و آموزش حضوری شویم.

اصغری افزود: مدیران مدارس باید بر آماده سازی مدارس و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت کنند و با کمک رسانه‌ها برای اقناع سازی خانواده‌ها و آماده شدن برای آموزش حضوری هم برنامه ریزی و اقدام شود.

او اضافه کرد: تاکید ما بر بازگشایی تدریجی مدارس و آموزش حضوری است و فعلا مدارسی که جمعیت زیادی دارد در دستور کار قرار ندارد و برای کلاس‌های عشایری و روستایی برنامه داریم.

اصغری یادآورشد: هنرستان‌های استان فضای سوله‌ای و کارگاهی خوبی دارند که می‌توانند با رعایت دستورالعمل ها و نیز تعداد کم دانش آموز بازگشایی شوند که در صورت صدور مجوز از سوی ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی آماده بازگشایی این مدارس هستیم.

اصغری یادآورشد: در سوادآموزی وضعیت خوبی داریم و ۹۹.۷ درصد جمعیت استان باسواد است، ولی طرح تحکیم سوادآموزی را دنبال می‌کنیم و تلاش خواهد شد افراد کم سواد باقیمانده نیز باسواد شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: با امضای ۹ تفاهم نامه و تلاش‌های زیادی که انجام شد میزان باسوادی استان در سطح ایده آلی است و توانستیم رتبه برتر کشوری را نیز کسب کنیم.

او گفت: در سال گذشته ۳ هزار مترمربع فضای آموزشی را با کمک شهرداری تجاری سازی کردیم و امسال هم در صددیم در مورد برخی مدارس که در داخل مرکز شهر و مناطق تجاری است تعیین تکلیف کرده و برای تبدیل شدن به چند فضای آموزشی در سایر نقاط آن را بررسی کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار