سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی سعودی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در سخنانی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به عربستان سعودی در صعده یمن خبر داد.

او گفت: پدافند هوایی موفق شد یک پهپاد جاسوسی متعلق به نیروی هوایی عربستان را در آسمان «کتاف» در صعده یمن سرنگون کند.
وی در ادامه اعلام کرد: این پهپاد جاسوسی از نوع WING LOONG ۲ بوده که به هنگام انجام عملیاتی خصمانه در صعده سرنگون شد.

وی تأکید کرد که سرنگونی این پهپاد با یک سلاح مناسب صورت گرفته و این عملیات نیز تصویربرداری شده است.

دو روز پیش نیز یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن در کنفرانسی خبری به بیان ابعاد سومین مرحله از عملیات النصر المبین پرداخته و گفته بود: ارتش یمن سرزمین خود را پس گرفته و تمامی مناطقی را که ائتلاف آن را اشغال کرده آزاد خواهد کرد.

او در ادامه افزوده بود: ۱۵۱ تن از نظامیان ائتلاف متجاوز کشته یا زخمی شدند، ما با آن‌ها به احترام رفتار کردیم. بسیاری از نظامیان سعودی هنگام مواجهه با نیرو‌های ما فرار کردند.

سریع همچنین گفت: در این دور از عملیات مساحت مناطق آزاد شده به ۱۲۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد؛ و نیرو‌های یمن توانستند دو فرمانداری ماهلیه و رحبه را آزاد کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفته بود: نیرو‌های ما مصمم هستند که آزادی تمام سرزمین‌های یمن را تکمیل کنند تا آزادی، عزت و استقلال برای مردم ما حاصل شود همچنین ما از نقش بزرگ قبایل مأرب در نبرد برای آزادی و استقلال قدردانی می‌کنیم.

یحیی سریع اعلام کرد غنیمت‌های بدست آمده را به مکانی مطمئن منتقل کردند و نیرو‌های یمنی به سمت «جبل مراد» در حال پیشروی هستند.

این در حالی است که پیش از آن نیز سخنگوی ائتلاف سعودی از شلیک چند فروند موشک بالستیک از سوی نیرو‌های یمنی به مناطق در جنوبی و شرقی عربستان سعودی خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار