سومین کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور برای حل بحران مناطق تحت تنش آبی از ۲۳ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالرضا صمیمی دبیرعلمی سومین کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور در نشست مطبوعاتی اطلاع‌رسانی نسبت به برگزاری سومین کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور اظهارداشت: سیستان و بلوچستان استانی پهناور و با جمعیت پراکنده و منابع آبی متعدد بوده که بعضی از آن‌ها در حال تحلیل است.

عبدالرضا صمیمی با بیان اینکه هم‌اینک منابع آبی سیستان و بلوچستان در شمال استان و مرکز از آب‌های سطحی چاه‌نیمه‌ها تأمین می‌شود افزود: در مناطق جنوبی این استان نیز با وجود داشتن آب، سیستم توزیع مناسبی برای وجود ندارد و در جنوبی‌ترین نقطه این منطقه هم منابع مختلفی مانند دریا در اختیار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آبی و خشکسالی موضوعیت برگزاری این کنگره برای سیستان و بلوچستان اهمیت دارد تصریح کرد: برگزاری سومین کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی با مشارکت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران خواهد بود.

دبیرعلمی سومین کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور خاطرنشان کرد: بیش‌از ۶۰ ارائه در سومین کنگره بین‌المللی نمک زدایی از آب‌های شور وجود دارد که ۱۲ مورد از آنان سخنرانان کلیدی دعوتی از کشورهای مختلف هستند و ۳۳ ارائه‌کننده عادی نیز در این همایش دستاوردهای فنی را ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه نخستین و دومین کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های شور در تهران برگزار شده است گفت: هدف از برگزاری این کنگره در سیستان و بلوچستان مطلوب نبودن وضعیت آب استان بوده تا توجه مسوولان را به سمت این منطقه برای حل بحران آب جلب کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار