شرکت اپل اعلام کرده است که با به روزرسانی نسخه‌های iOS، macOS و watchOS، نقص‌های امنیتی آن‌ها برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از arstechnica، اپل به تازگی نسخه‌های جدید سیستم عامل‌های iOS و iPadOS ۱۴ خود، macOS Big Sur و watchOS ۷ را منتشر کرد. طبق آمار‌های رسمی ویژگی جدیدی در هیچ یک از این نسخه‌ها وجود ندارد و فقط قرار است به روز رسانی‌های امنیتی در آن‌ها انجام شود. این به روزرسانی‌ها فقط یک روز قبل از فرا رسیدن تاریخ انتشار iOS ۱۵ و watchOS ۸ و رونمایی اپل از مدل‌های جدید iPhone و Apple Watch عرضه شد. این به روز رسانی‌ها در تمام این محصولات مربوط به امنیت هستند و هیچ ویژگی یا عملکرد جدیدی به آن اضافه نمی‌کنند.

 سیستم عامل‌ iOS

چه مسائلی در سیستم عامل‌های اپل بررسی شد؟

به طور خاص، دو مسئله اصلی در سیستم عامل‌های اپل مورد بررسی قرار گرفته است که یکی مربوط به Core Graphics و دیگری WebKit می‌شود. در هر دو مورد، محتویات مخرب (PDF یا محتوای وب) می‌تواند در اجرای کد دلخواه استفاده شود. اپل همچنین می‌گوید این به روز رسانی‌ها مشکلی را حل می‌کند که به مهاجمان اجازه می‌داد دستور العمل های  این شرکت را که قصد متوقف کردن اجرای کد از طریق پیام‌ها را داشتند، دور بزنند.

کدام محصولات اپل به روزرسانی‌ خواهند شد؟

به روزرسانی‌ها در محصولاتی همچون iOS ۱۴.۸، iPadOS ۱۴.۸، watchOS ۷.۶.۲ و macOS Big Sur ۱۱.۶ انجام خواهد شد. اپل معمولاً به روزرسانی‌های امنیتی را با فرمت ۱۴.x به جای نسخه ۱۴.x.x منتشر نمی‌کند. به طور معمول، به روز رسانی با یک نقطه اعشار علاوه بر رفع اشکالات یا آسیب پذیری‌های امنیتی، ویژگی‌های جدیدی را نیز اضافه می‌کند. این اولین به روز رسانی‌های سیستم عامل‌های اپل در چند هفته اخیر هستند، اما احتمالاً آخرین آن‌ها در این چرخه سالانه باشند. احتمالاً این شرکت به زودی و در جریان رویداد زنده خود، تاریخ عرضه iOS ۱۵، iPadOS ۱۵ و watchOS ۸ را اعلام می‌کند.

محصولات هوشمند اپل


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.