رئیسی درباره خطر تبعیض نژادی واکسن در جهان هشدار داد و گفت: دنیا فقط با واکسیناسیون عمومی از ویروس کرونا ایمن می‌شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: این بسیار خطرناک است که اعلام شود فقط به واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون اند جانسون ویزای سفر به برخی کشور‌ها صادر می‌شود.

او  ادامه داد: تبعیض نژادی (آپارتاید) واکسن که برخی کشور‌های بزرگ در حال دامن زدن به آن هستند، جز به سود چند شرکت معدود تولیدکننده این واکسن‌ها به نفع دنیا و سلامت مردم نخواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد مردم جهان واکسینه نشوند، واکسیناسیون دوز سوم به مردم این کشور‌ها نیز به نفع آنان نخواهد بود و این تبعیض آشکار آنان را از جهش‌های جدید کرونا ایمن نمی‌کند.

 رئیسی گفت: پیش بینی می‌کنم تا سال ۲۰۲۲ دنیا درگیر کرونا باشد، زیرا تا این سال فقط ۴۰ درصد جمعیت جهان واکسینه می‌شوند و ایمنی زمانی حاصل خواهد شد که این رقم به ۷۰ درصد برسد.

او خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت افزود: انتظار دارم این موارد را به مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت منعکس کنید و علیه این آپارتاید و تبعیض کمپین ایجاد شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: شعار سازمان جهانی بهداشت «اولین واکسن، بهترین واکسن» است در حالیکه این گونه اقدامات موجب هجوم کشور‌ها به این گونه واکسن‌ها و اختلال در روند واکسیناسیون می‌شود.

او  تاکید کرد: انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت به جای سکوت به شدت با اینگونه رفتار‌ها برخورد کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام واکسن یعنی بیماری ضعیف شده رو بریزم تو بدنم تو عمرم دیگه اصلا از واکسن و چیزای شیمیایی استفاده نمیکنم چین با طب گیاهی داره درمان میکنه ژاپن واکسن رو متوقف کرده بیشتر کشورها زدن واکسن رو متوقف کردن مردمشون واکسن نمیخام ما طب اسلامی داریم که باهاش خیلیها درمان کردن چه جوری وبا چه رویی جلوشو گرفتید از خدا نمیترسید بله نمیترسید حتما فقط طب اسلامی واسلام مرگ بر مافیای دارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
پس چه فایده اخه ما ایرانیا و یا کشورهای فقیر با زدن واکسن بومی خود یا سینوفارم چینی اجازه سفر خارجه ندارن؟ این چه سیاست مسخره‌ایی از سایر مقامات کشورهای غربی!!!! واقعا مسخره‌س پس کار سازمان بهداشت جهانی چیه؟ چرا این واکسن‌ها رو تایید کرده و الان جا خالی میدن عجب مسخره‌س خیلی مسخره‌س واقعا که از انسان بودن شرمنده‌ شدیم بخدا