معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برای راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی جدیدو جذب نیرو در این مراکز با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید امیر حسین مهدوی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری و در آیین معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان اظهار داشت: هم‌اکنون برای راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی جدید و جذب نیرو در این مراکز به علت شرایط سختی کار و کمبود امکانات با مشکل مواجه هستیم.

او با اشاره به اینکه تعدادی از نیرو‌های فعال در پزشکی قانونی کشور به صورت قراردادی مشغول به کار هستند گفت: برای تبدیل وضعیت نیرو‌های شاغل در پزشکی قانونی با محدودیت منابع مالی و مقرراتی مواجه هستیم.

مهدوی افزود: در حال حاضر برای تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی به رسمی و شرکتی به دلیل محدودیت در شرایط استخدامی، مشکلات خاص وجود دارد و تنها نیرو‌های که وضعیت ایثارگری داشتند و یا در آزمون استخدامی شرکت کرده بودند و موفق به قبولی شدند، تبدیل وضعیت انجام شد.

او با اشاره به اهمیت بهبود وضع معیشت نیرو‌های شاغل در پزشکی قاونی و رفع مشکلات معیشتی نیرو‌های قراردادی گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده، حقوق و مزایای نیرو‌های قراردادی، پیمانی و رسمی یکسان شده است تا تفاوتی در دریافتی بین نیرو‌های شاغل در پزشکی قانونی وجود نداشته باشد.


بیشتر بخوانید


مهدوی اظهار داشت: پزشکان شاغل در بخش خصوصی از شرایط بهتری نسبت به پزشکان شاغل در مجموعه‌های دولتی برخوردارند و ارتقاء معیشت پرسنل شاغل به خصوص پزشکان در پزشکی قانونی انجام شده است، در حالی‌که شرایط در بخش خصوصی به مراتب بهتر است.

او ادامه داد: هم‌اکنون برای راه‌اندازی مرکز پزشکی قانونی جدید در شهرستان‌ها و شهر‌های با جمعیت بالا و جذب نیرو در این مراکز به علت شرایط سختی کار و کمبود امکانات با مشکل مواجه هستیم.

معاون آموزشی و پژوهشی پزشکی قانونی با تاکید بر اینکه صدور رای پزشکی قانوی برای اجرای احکام قضایی دارای اهمیت بالاست، گفت: نظرات پزشکی قانونی باید کارشناسی و دقیق باشد تا بتوان یک رای درست و صحیح صادر شود.

مهدوی به تجهیزات آزمایشگاه و همچنین کادر توانمند پزشکی قانونی چهارمحال وبختیاری اشاره کرد و گفت: این استان یکی از استان‌های برتر در حوزه تجهیزات و آزمایشگاه‌ها در سطح کشور است و تمام آزمایش‌های تشخیصی پزشکی قانون به جزء آزمایش ژنتیک در داخل استان انجام می‌شود و این استان از نظر آزمایشگاهی با استان‌های بزرک مانند تهران برابری دارد.

او بر حمایت بیشتر از پزشکی قانونی توسط رییس کل دادگستری و مدیران شهری و اعضای شورای قضایی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در کشور اجازه ساخت و ساز جدید به سختی صادر می‌شود، برای احداث مراکز پزشکی قانونی و جذب نیرو نیاز به همکاری بین بخشی است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه اولویت‌های پژوهشی سازمان پزشکی قانونی همه ساله در سایت سازمان منتشر و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مشارکت محققان قرار می‌گیرد، گفت: کاربردی بودن پژوهش در حوزه پزشکی قانونی دارای اهمیت بالایی است تا طرح ارائه شده مشکلی را از حوزه پزشکی قانونی حل کند.

او افزود: ۲ نفر از کارشناسان سازمان پزشکی قانونی موفق به طراحی یک کیت آزمایشگاهی تشخیص DNA شدند که این کیت در گذشته از کشور‌های آلمان و آمریکا وارد می‌شد که این کیت جایگزین نمونه خارجی شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار