رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در مناطقی که اداره دادگستری فعال است، باید مردم به خدمات پزشکی قانونی نیز دسترسی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در آیین معرفی مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان بر لزوم تسهیل دسترسی مردم به مراکز پزشکی قانونی تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون در برخی شهرستان‌های استان مرکز پزشکی قانونی فعال نیست و مردم برای دریافت خدمات باید از مناطق سخت‌گذر و دور افتاده به سایر شهرستان‌ها و یا مرکز استان مراجعه می کنند.

او با تاکید بر اینکه براساس اصل حقوق شهروندی مردم باید خدمات مورد نیاز خود را در نزدیکترین محل دریافت کنند، اظهار داشت: در مناطقی که اداره دادگستری فعال است، نیاز است که مردم به خدمات پزشکی قانونی نیز دسترسی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


بهرامی افزود: نظرات کارشناسی سازمان پزشکی قانونی در تحقق عدالت و آرای صادره توسط قضات نقش بسزایی دارد به خصوص در بسیاری از پرونده‌های قضایی مانند قتل‌های پیچیده نظریه پزشکی قانونی فصل‌الخطاب است و قضات قبل از صدور رای نظریه کارشناسان این سازمان را اخذ می‌کنند.

او با بیان اینکه مشاغل مرتبط با پزشکی قانونی از مشاغل پر مخاطره محسوب می شود اضافه کرد: با توجه به سختی کار، باید وضعیت شغلی بسیاری از نیروهای شاغل در پزشکی قانونی برای تبدیل وضعیت تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار