بیماران دیالیزی بشرویه از کمبود امکانات گلایه مندند زیرا دستگاه‌های موجود جوابگوی بیماران نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، به بخش دیالیز بیمارستان شفای بشرویه سری زدیم، سالنی با ۵ تخت که روزانه ۱۵ بیمار دیالیزی را پذیرش می‌کند.

پرستار بخش دیالیز بیمارستان گفت: از زمانی که بخش دیالیز راه اندازی شد ۴ مریض دیایزی داشتیم و اکنون ۳۰ مریض داریم و دستگاه‌های موجود جوابگوی تعداد مریض هایمان نیست.

بیماران دیالیزی از کمبود امکانات می‌گفتند:

بیماری گفت: ۳ بار در هفته و هر روز به مدت ۳ ساعت دیالیز می‌کنم که متاسفانه به دلیل فرسوده بودن دستگاه‌ها زود خراب می‌شود و مجبوریم برای ادامه کار به شهرستان فردوس برویم.

بیماری دیگری از قرارگیری اتاق ایزوله بخش دیالیز در وسط بخش قرار دارد گلایه کرد و گفت: اگر کسی به بیماری واگیردار مبتلا باشد و به اینجا مراجعه کند بقیه را هم مبتلا خواهد کرد.

بیماران همچنین از وجود تخت‌های غیراستاندارد گله‌مند بودند و گفتند:، چون در روز باید ۳ تا ۴ ساعت روی این تخت‌ها دراز بکشیم و استاندارد نیست، اذیت می‌شویم.

برای پیگیری این موضوع به بیمارستان بشرویه سری زدیم

عامری رئیس بیمارستان شفای بشرویه گفت: درخواست بیماران قابل قبول است و به همین منظور اخیرا یک دستگاه دیالیز به دستگاه‌های ما اضافه شده، اما همچنان این نیاز احساس می‌شود.

او افزود: همچنین موافقتی از اداره تجهیزات پزشکی گرفته شده تا ۳ دستگاه دیگر برای شهرستان اختصاص داده شود که با تامین اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی به زودی این دستگاه‌ها خریدای و به کارگیری خواهند شد.

عامری در خصوص تخت‌های نامناسب بخش هم بیان کرد: تخت‌ها جزو تخت‌های عادی بیمارستانی است، ولی در شهرستان‌های همجوار تخت‌های ویژه‌ای به این بخش اختصاص داده اند که سعی مان بر این است تا ماهم برای این بخش تخت‌های ویژه قرار دهیم، ولی کمبود اعتبارات باعث شده تا این موضوع عملی نشود.

رئیس بیمارستان افزود: پیگیر هستیم تا تخت‌های راحتتر در اختیار بیماران قرار گیرد.

در طول ۱۲ سال اخیر تعداد بیماران بشرویه از ۴ به ۳۰ نفر افزایش یافته در حالی که در زمینه توسعه امکانات و تجهیزات اقدام خاصی صورت نگرفته است.

در شرایط فعلی تامین تجهیزات و امکانات تنها کاری است که تا حدودی به تسکین درد‌های بیماران دیالیزی این شهرستان کمک می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.