بالگردی که رفت و برنگشت

تنها بالگرد اورژانس هوایی شمال کشور سه ماه قبل برای تعمیر به تهران رفت اما هنوز برنگشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، نخستین پایگاه اورژانس هوایی شمال کشور سال ۱۳۸۹ در آمل با بهره گیری از یک فروند بالگرد ۲۱۴ راه اندازی شد تا در مواقع ضروری به امداد و نجات مصدومان شمال بپردازد.

این بالگرد متعلق به شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی کوپتر ایران از اول خرداد برای آنچه که مسئولان لزوم تعمیر آن می‌نامند آشیانه خود را ترک کرد و هنوز بازنگشته است.

شریعت فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه بالگرد اورژانس برای تعمیر به شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی کوپتر ایران در تهران منتقل شده است، گفت: مسئولان موظف هستند یک فروند بالگرد را تحویل بدهند.

او افزود: این بالگرد دهم مرداد در حالی که به نظر می‌رسید آماده برای بازگشت به مازندران است هنگام آخرین تست پروازی در تهران دچار آسیب شد.

فرماندار ویژه آمل با توجه به زمان بر بودن تعمیرات او افزود:از اورژانس خواسته شد یک فروند بالگرد فعلا به عنوان جایگزین تحویل این آشیانه بدهند که قول دادند تا ماه آینده این اتفاق بیفتد.

دکتر صالح طبری رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ مازندران نیز با اشاره به شرایط جغرافیایی و اقلیمی ویژه مازندران مانند وجود قله‌های دماوند و علم کوه، محور‌های مواصلاتی پرتردد و جنگل‌های انبوه گفت: بالگرد هوایی اورژانس با توجه به ماموریت‌های فراوانی که انجام می‌دهد دچار نقص فنی می‌شود و نیاز به جایگزین دارد.

او همزمانی با تغییر دولت و کابینه را نیز یکی از دلایل تاخیر در جایگزین شدن بالگرد اعلام کرد و گفت: اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین بالگرد را دریافت کند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار