بالگرد جمعیت هلال احمر با دو پرواز جداگانه در یک روز جان سه کوهنورد کرمانی و تهرانی را در دماوند و علم کوه نجات داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود قاسمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه مصدومیت دو کوهنورد کرمانی هنگام صعود به دماوند دیروز هفدهم مرداد به مرکز کنترل گزارش شده بود، گفت: پس از بررسی وضعیت مصدومان، نیاز به امداد هوایی تشخیص داده و بالگرد سازمان امداد و نجات به منطقه اعزام شد.

او افزود: هر دو مصدوم این حادثه توسط بالگرد از محل تخت فریدون قله دماوند به پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه انتقال و سپس توسط آمبولانس‌های پایگاه رینه و اورژانس به درمانگاه گزنک منتقل شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه حادثه دیگر سقوط یک کوهنورد تهرانی نیز هنگام صعود به علم کوه دیروز گزارش شده بود، گفت: یک گروه سه نفره کوهنوردی از تهران در حال صعود به قله علم‌کوه بودند که یک خانم ۳۸ ساله به دلیل سقوط از ناحیه لگن و پا آسیب دید.

محمود قاسمی گفت: با توجه به موقعیت سقوط این کوهنورد درخواست پرواز بالگرد به استان ارسال شد، اما به دلیل حادثه همزمان در قله دماوند و نیاز به سوخت‌گیری و ریکاوری بالگرد پرواز ساعت ۲۰:۱۵ انجام و مصدوم نیز ساعت ۱۶ بامداد امروزبه بیمارستان میلاد تهران تحویل شد.

عملیات نفس گیر برای نجات جان ۳ کوهنورد + فیلم و عکس
عملیات نفس گیر برای نجات جان ۳ کوهنورد + فیلم و عکس


انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار