یک مقام مسئول گفت: کشور آذربایجان برای تردد کامیون‌های ترانزیت ارمنستان تاکنون هیچ مبلغی اخذ نکرده وتن‌ها اطلاع رسانی کرده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد بایبوردی مدیر پایانه مرزی نوردوز درباره گلایه اخیر برخی از رانندگان مسیر ترانزیت ایران- ارمنستان درباره عوارض چند میلیونی که توسط جمهوری آذربایجان از رانندگان دریافت می‌شود، گفت: جمهوری آذربایجان در حال حاضر این مبلغ را دریافت نمی‌کند، اما مقرر شده به زودی مسیر جدیدی توسط ارمنستان ساخته شود تا رانندگان کامیون‌های ترانزیت از این مسیر تردد کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ارمنستان یک جاده جایگزین برای این مسیر دارد و در حال ساخت این مسیر است و اعلام کرده است تا دو ماه دیگر این مسیر ترانزیتی به اتمام می‌رسد و دیگر رانندگان از جاده کشور آذربایجان تردید نخواهند کرد.

بایبوردی توضیح داد: به دلیل آنکه رانندگان مسیر ترانزیت ارمنستان از کشور آذربایجان تردد می‌کنند؛ کشور آذربایجان از این فرصت سوء استفاده کرده و اقدام به استقرار نیرو و گمرک برای تردد کامیون‌ها کرده و اعلام کرده برای آنکه کامیون‌ها از داخل خاک تردد می‌کنند باید حق ترانزیت دهند در غیر این صورت اجازه تردد نخواهیم داد.

مدیر پایانه مرزی نوردوز تأکید کرد: این اقدام کشور آذربایجان در حال حاضر در حد اطلاع رسانی بوده و اعلام کرده در هنگام تردد از آن‌ها حق ترانزیت دریافت خواهیم کرد، اما هنوز هیچ اقدامی نکرده و با این موضوع را از طریق وزارت خارجه پیگیری کرده ایم و به دلیل آنکه این مسیر تحت نظارت صلح بانان روس است دو تا سه ما هیچ کاری نخواهند داشت و تردد‌ها صورت خواهد گرفت.

بایبوردی تصریح کرد: تاکنون کشور آذربایجان هیچ مبلغی اخذ نکرده و کامیون‌ها را به دلیل نگه پرداخت نکردن حق ترانزیت نگه نداشته اند ما پیگیر این موضوع هستیم تا مشکلی برای کامیون‌ها ایجاد نشود.

او افزود: مدیران کشور آذربایجان در این بخش سماجت دارند برای دریافت مبلغ ترانزیت، اما تاکنون در حد اطلاع رسانی اقدام کرده و اقدام انجام نداده اند و کامیون‌ها در این مسیر مطمئن باشند تا دو سه ماه دیگر جاده ارمنستان ساخته و تردد از آن‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر پایانه مرزی نوردوز تصریح کرد: در حال حاضر نرخی که اعلام کرده برای کامیون‌های خالی ۱۳۰ دلار و برای کامیون‌های که دارای بار هستند بر حسب تناژ و مواد خطرناک و اشتعال زا مبالغ تفاوت خواهد کرد.

بایبوردی یادآور شد: مدیریت پایانه مرزی نوردوز این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و از این منظر رانندگان کامیون هیچ نگرانی نداشته باشند و به سرعت این مشکل توسط تمامی بخش‌ها رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار