مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان نخستین سوگواره استانی «سرود اربعین» منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا مظاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فراخوان نخستین سوگواره استانی «سرود اربعین» در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آیین سوگواری سید و سالار شهیدان و تولید آثار فاخر سرود با موضوع اربعین و شهدای کربلا در استان منتشر شد.

او افزود: این سوگواره به میزبانی ستاد فهما و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


مظاهری اضافه کرد: رویداد جهانی پیاده روی اربعین، سیره امام حسین (ع)، شهدای کربلا، ایثار و شهادت از محور‌های نخستین سوگواره استانی «سرود اربعین» است.

او اظهار داشت: اشاعه و گسترش فرهنگ ناب ایثار و شهادت، ترغیب و تشویق مربیان و هنرمندان فعال جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند سرود با محوریت اربعین، شهدای کربلا، ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعداد‌های برتر فعالان سرود از جمله اهداف این سوگواره استانی به شمار می‌رود.

مظاهری تصریح کرد: ایجاد انگیزه مضاعف در میان نوجوانان و جوانان برای ورود جدی به عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و معرفی ظرفیت‌های بسیار ارزشمند هیئت مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری به مدیران، مسئولین و عموم مردم از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره است.

او گفت: کلیه گروه‌ها می‌توانند آثار خود را در دو بخش اصلی و ویژه به دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند.

مظاهری بیان کرد: رویداد اربعین، شخصیت و سیره عملی امام حسین (ع) از موضوعات بخش اصلی و ایثار و شهادت، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امر به معروف و نهی از منکر و شهدای کربلا از موضوعات بخش ویژه این سوگواره است.

او افزود: علاقمندان به شرکت در سوگواره می‌توانند آیین نامه را از نشانی uplood.ir/۴VKD دریافت کنند و پس از انتشار فراخوان، گروه‌های سرود تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰، فرصت دارند سرود‌های خود را با موضوعات و محور‌های یاد شده در قالب لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره تحویل داده و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به نشانی shamim_arbaein@ ارسال کنند.

مظاهری اضافه کرد: سوگواره استانی «سرود اربعین» در دو رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۳۵ سال ویژه برادران برگزار و پس از دریافت آثار، و بررسی هیئت داوران، از سه اثر برتر در هر رده سنی جهت حضور در آیین اختتامیه دعوت می‌شود.

او ادامه داد: آیین اختتامیه نخستین سوگواره استانی «سرود اربعین» ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ و همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) برگزار و از گروه‌های برتر تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.