دادستان زرند:

دادرسی عادلانه با حفظ کرامت زندانیان محقق می شود

دادستان زرند گفت: برای انجام دادرسی عادلانه باید به کرامت انسانی افراد وحیثیت ذاتی آنان احترام گذاشت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام بلوچ زاده دادستان عمومی و انقلاب زرند با حضور سرزده در زندان این شهرستان ضمن دیدار با رئیس زندان،به رعایت شیوه نامه های بهداشتی با مددجویان زندانی نیز از نزدیک دیدار چهره به چهره داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در جمع مددجویان گفت: مسئولین زندان اهتمام جدی در فراهم کردن  شرایط برای اصلاح و تربیت زندانیان در مجموعه زندان داشته اند و امروز شاهد عملکرد خوب آنان هستیم.

حجت الاسلام بلوچ زاده افزود: دستگاه قضایی در تلاش است تا از مجازات زندان به عنوان یک ابزار موثر اصلاحی و تربیتی و توانمندسازی زندانی برای فراگیری آموزه‌های موثر و مهارت‌های اساسی زندگی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کند تا پس از آزادی و ورود به جامعه به عنوان یک فرد مفید برای زندگی اجتماعی، مورد استقبال مردم و افکار عمومی قرار گیرد.

دادستان عمومی واتقلاب زرند  با تاکید بر اینکه زندان قطعا جای کسانی است که برای جامعه خطرناک هستند نه کسانی که مشکل خانوادگی و مالی دارند، تصریح کرد: زندانی شدن هر فرد علاوه بر هزینه ها، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای فرد و خانواده اش دارد.

اویکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی زرند را سیاست حبس زدایی ذکر کرد وگفت : معتقدیم زندان نباید جای هر مجرمی باشد، بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را بر هم می‌زنند  باید زندانی شوند.

او  یکی دیگر از اهداف این بازدید سرزده را رعایت حقوق شهروندی متهمان عنوان کرد و بیان داشت : بر این اساس و به منظور بررسی رعایت حقوق از حیث شرایط محل نگهداری، مسائل بهداشتی و اطمینان از صحت و سلامتی بازداشتی‌ها و دسترسی متهمان به خانواده و وکلایشان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام بلوچ زاده رعایت تکریم و کرامت انسانی متهمان از جانب مسئولان ذیربط را یکی از دلایل این بازدید سرزده عنوان کرد و افزود: رعایت کرامت و حیثیت انسانی از اهمیت دوچندانی برخوردار است، زیرا رعایت کرامت و حیثیت ذاتی اشخاص از لوازم دادرسی عادلانه محسوب می‌شود.

او در این دیدار‌های حضوری و چهره به چهره، درخواست‌ها، مسائل و مشکلات زندانیان را مورد بررسی قرار داده و دستورات مقتضی در راستای انجام برخی امور صادر کرد.

 در این دیدار دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات تعداد ۶۷ نفر از زندانیان بود.

علی عامری رئیس زندان زرند نیز در این دیدار گفت: این بازدید‌ها در جهت رفع مشکلات قضایی و افزایش نشاط در بین مددجویان بسیار کارآمداست.

او تصریح کرد: حضور دادستان در میان مددجویان موجبات آرامش خاطر زندانیان تحت قرار را فراهم می‌کند و از لحاظ تخفیف یا تبدیل قرار نتایج موثری بدنبال خواهد داشت.

اوبیان کرد: امیدواریم بتوانیم با تعامل و همکاری با مجموعه قضایی شهرستان زرند، گام موثری در جهت رفع مسائل و مشکلات مددجویان برداریم تا روند رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

 عامری گفت: نگاه ما در امر زندانبانی اسلامی، معطوف به آیات نورانی قرآن کریم و فرمایشات ائمه معصومین و منویات مقام معظم رهبری به منظور برخورداری از یک نظام زندانبانی بهتر و کاراتر جهت بازپروری و بازسازی شخصیت زندانیان است.

رئیس زندان زرند افزود: اطاله دادرسی، کاهش آمار جمعیت کیفری، کاهش فشار روحی و روانی زندانیان و تسریح در روند رسیدگی به مشکلات قضایی زندانیان را از مهمترین دستاورد‌های حضور دادستان در زندان عنوان کرد و خواستار حضور بیشتر مسئولین قضای شهرستان بین مددجویان شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار