مدیر کل دامپزشکی ایلام خبر داد؛

برخورد جدی با کشتار غیرمجاز دام در معابر ایلام

پورنجف گفت‌: ۵ تن و ۱۲۱ کیلوگرم فراورد‌های دامی خام فاسد در سطح استان ایلام کشف و معدوم و ۸۸۶کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین نیز در کشتارگاه‌های ایلام ضبط شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،رامین پورنجف مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با توجه به ضرورت جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام گفت:گوشت به خاطر ماهیت مرطوبی که دارد می‌تواند محیط مناسبی برای انتقال مکانیکی ویروس‌ها باشد، نگهداری گوشت در فضای آزاد و حاشیه جاده‌ها، تجمع مردم برای خرید گوشت (بخصوص در این شرایط کرونا) و کشتار غیر مجاز از جمله عواملی است که می‌تواند موجب آلودگی وتهدید سلامت خریداران و شیوع سریع بیماری‌ها گردد.

پورنجف با اشاره به مخاطرات کلی کشتار غیر مجاز افزود: دراین مراکزِ باریختن خونابه و فضولات در محیط، موجبات آلودگی محیط زیست و محیط زندگی مردم و همچنین آب‌های سطحی و رودخانه‌ها فراهم شده و علاوه برآن کشتار و ذبح دام در شرایط غیر بهداشتی و در انظار عمومی چهره زشتی هم به ورودی شهر‌های ما داده و با افزایش حیوانات موذی و جوندگان و حیوانات گوشتخوار، زمینه اشاعه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را نیزفراهم ساخته است.

او اظهار داشت: طی ۵ ماهه اول سالجاری ۴٠ هزار و ۱۲۹ بازدید از مکان های عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام و در این راستا ۱٠۵۸ موارد غیر بهداشتی مشاهده و بررسی شده است.

پورنجف افزود: همچنین در این بازدید ها به ۱۸٠ مکان غیر بهداشتی عرضه گوشت قرمز و سفید اخطار و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است و در این راستا ۶۷ قصابی و مکان های عرضه مرغ زنده در شهرستان های ایلام، آبدانان، ملکشاهی و مهران پلمب شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.