در حاشیه اجلاس شانگهای برگزار شد؛

دیدار وزرای خارجه هند و چین با هدف کاهش تنش‌های مرزی

وزرای خارجه هند و چین در حاشیه اجلاس شانگهای در خصوص تنش‌های مرزی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری آنی هندوستان، وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که سوبراهانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند با وانگ یی، همتای چینی خود در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه تاجیکستان دیدار و درباره اوضاع در منطقه مرزی لاداخ بحث و تبادل نظر کرد.

وزارت امور خارجه  هند امروز جمعه در بیانیه‌ای گفت: "دو وزیر در مورد وضعیت کنونی در خط مرزی در شرق لاداخ و همچنین تحولات جهانی به تبادل نظر پرداختند. در این دیدار طرفین توافق کردند که هیچ کس علاقه‌ای به طولانی شدن درگیری در لاداخ ندارد. "

بر اساس این بیانیه، جایشانکار بر ضرورت اطمینان از حل و فصل مسائل باقی مانده در لاداخ و بازگرداندن صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد. در این رابطه، وزیران دو کشور توافق کردند که مقامات نظامی و دیپلماتیک دو طرف باید بار دیگر ملاقات کرده و بحث‌های خود را برای حل مسائل باقی مانده در اولین فرصت ادامه دهند.

تنش‌ها در لاداخ بین چین و هند از ماه مه گذشته آغاز شد. به دنبال درگیری‌های متعدد بین واحد‌های نظامی کشور‌ها در منطقه دریاچه پانگونگ، پکن و دهلی نو حضور نظامی خود را در مرز افزایش دادند. پس از توافق بر سر خروج نیرو‌ها در ماه فوریه، طرفین در جریان مذاکرات اخیر بین فرماندهان نظامی در مورد روند عدم مشارکت در دشت‌های دپسنگ، مناطق گوگرا و چشمه‌های آب گرم بحث کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار