دفاتر تسهیلگری بامشارکت خیران و افراد اثرگذار در محلات و ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی می تواند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه درمناطق حاشیه نشین نقش کلیدی ایفاء کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید احمد احمدی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در نشست مدیران دفاتر تسهیل گری استان در شیراز با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل‌گری با هدف دادن مشاوره و کمک‌های متنوع به مردم در محله‌ها تشکیل شده است، گفت: جلب اعتماد، مشارکت و مطالبه‌گری صحیح مردم در چهارچوب قوانین باید سرلوحه کار این دفاتر باشد.

او افزود: به دنبال بروز مشکلات متعدد ناشی از تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف برای مردم به عنوان سرمایه اجتماعی و پشتوانه نظام، دفاتر تسهیل‌گری نقش موثری در حل آسیب‌های اجتماعی به خصوص در حوزه طلاق و اعتیاد ایفا کردند.
وی ادامه داد: دشمن با هدف ضربه زدن به کشور و نظام اقدام به تشکیل اتاق فکر کرده و بر مباحث معیشتی مردم تمرکز کرده است.

احمدی‌زاده اظهار داشت: مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی گسترده‌تر و مهمتر از سایر حوزه‌ها حتی حوزه اقتصادی است، چرا که این آسیب‌ها بر کیان جامعه و کانون خانواده بسیار تاثیر گذارند و می‌بایست در این رابطه فکری اساسی کرد.

کیوان نیازی اردکانی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: دفاتر تسهیلگری می‌تواند با شناسایی و مشارکت خیرین و افراد اثرگذار در سطح محلات و ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مردم محلات به ویژه مناطق حاشیه نشین نقش مهم و کلیدی ایفاء کنند.

او افزود: باید با جلب مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف، در مسیر با فرهنگ سازی و ارتقاء نقش جامعه محلی در حل مشکلات گام برداشت.

دفاتر موسوم به تسهیل‌گری برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان محله در پنج حوزه تخصصی شهرسازی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و مددکاری خدمات خود را ارائه می‌دهند تا مشکلات و چالش‌های محله کاهش یابد و در این زمینه‌ها مشارکت و حمایت ساکنان محله را باید جلب کنند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مهارت‌های زندگی به صورت رایگان، برگزاری رایگان کارگاه‌های آموزشی بهداشت عمومی و خانواده، جذب حمایت نهاد‌ها و دستگاه‌های حمایتی برای رفع مسائل و نیاز‌های گروه‌های آسیب پذیر محله، شناسایی خیرین و نهاد‌های علاقه‌مند به فعالیت در محله و شناسایی افراد تاثیرگذار و فعال در زمینه اقدامات اجرایی از جمله برنامه‌ها و تمهیدات اجتماعی و مددکاری این دفاتر در محله است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار