در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته آینده گردآوری شده است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در قالب سوالی پنج گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس با سابقه بازار سرمایه کشور، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. رشد بیش از ۵ درصد

۲. مثبت. رشد کمتر از ۵ درصد

۳. بدون تغییر چشمگیر

۴. منفی. کاهش کمتر از ۵ درصد

۵. منفی. کاهش بیش از ۵ درصد

این سوال را به طور مشترک از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه پرسیدیم که شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

نظرسنجی

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس  توضیحات
کوروش آسایش گزینه سوم. چشم سرمایه گذاران بازار به نرخ دلار است و نرخ دلار نیز به موضوع توافق، اخبار و حواشی آن وابسته است. پس باید رفتار دلار را مورد توجه قرار داد.
فردین آقابزرگی گزینه دوم. شروع مجدد رشد قیمت ارز، بیانیه های نه چندان مناسب آژانس و افت هفته گذشته، شاخص را به طور بسیار خفیف مثبت خواهد کرد.
آرتا اسدی گزینه دوم. بازار تا حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نوسان کوچکی انجام می دهد و احتمالا مقداری بالا و پایین دارد تا از این وضعیت خارج شود و سرمایه گذاران تصمیم نهایی را بگیرند. این وضعیت احتمالا در روز سه شنبه و چهار شنبه مشخص خواهد شد.
آراد پورکار گزینه سوم. بازار در حال تشکیل یک الگوی اصلاحی است و تا زمانی که این الگو تکمیل شود به درجا زدن نیاز دارد. همچنین از آنجایی که بازار حمایتی قوی‌ دارد و مقاومت سختی را هم پیش رو دارد، به سراغ دست به دست شدن می رود تا الگو مورد اشاره تکمیل شود.
علیرضا تاجبر گزینه سوم. ابهامات موجود در مورد نرخ ارز، انتشار اوراق بدهی، نرخ خوراک و قیمت گذاری دستوری همچنان پابرجاست و محرکی برای رشد بازار وجود ندارد.
محمد خبری زاد گزینه سوم. روز شنبه روز مهمی برای بازار است. روز شنبه نشان می دهد که تقاضا بر عرضه غلبه می کند یا بالعکس. اگر اولین روز هفته بازار خیلی منفی نشود، تا انتهای هفته بازار تاحدودی مثبت و منفی خواهد بود.
مهدی قلی پور گزینه دوم. به دلایل؛ ارزنده شدن سهام بعد از گذشت دو‌ هفته افت قیمت، تثبیت نرخ ارز و تکذیب نرخ های جدید سود اوراق بدهی دولتی.
وحید کشمیری پور گزینه دوم. رسيدن شاخص به حمايت هاي قوي تكنيكالي نويد روزهاي بهتري را براي بازار دارد. اما احتمالا اين رشد در ابتداي امر آرام خواهد بود و انتظار رشد بيش از ٥ درصد را براي هفته آتی ندارم.
محمدرضا صادقی مقدم گزینه دوم. با توجه به اينكه مولفه هاي تاثيرگذار بر تعيين ترند بازار تغيير چنداني نكردند و بعد از رفتار شاخص در هفته گذشته و برگشت آن به نظر مي رسد که بازار سرمايه كماكان محتاط به كار خود ادامه دهد.
مهدی میرزایی گزینه سوم. با توجه به تداوم روند انتشار اوراق بدهی، ثبات نرخ ارز و احتمالا مقداری کاهش در نرخ ارز، بازار سرمایه رشد خاصی ندارد و وضعیت آن تقریبا با نوسانات کنترل شده، در همین حدود فعلی قرار می گیرد.

با توجه به نتیجه نظرسنجی و انتخاب ۵۰ درصدی گزینه دوم (مثبت با رشد کمتر از ۵ درصد) و ۵۰ درصدی گزینه سوم (بدون رشد چشمگیر) می توان انتظار داشت که روند بازار سرمایه و شاخص کل در هفته آینده احتمالا نوسانی بوده و اگر رشدی هم باشد مقدار آن جزئی و اندک خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۴:۵۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اقتصاد دانهای ما فقط بیشتر تو این فکر هستن که چطوری بکشن بالا که ردی از خودشون باقی نذارن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۴:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اخه اینا اگه کارشناس بودن و چیزی حالیشون بود // وضع اقتصاد مملکت اینقد اشفته نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
به حرفهاشون اصلا" توجه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
#از_سال_۹۹ سهاممونو فروختیم واریزی خبری نیست
سلام علیکم خسته نباشید صدای ما#معلولان را به #مسولین برسانید سرپرست خانواده پنج نفره هستم از سه عضو بدنم معلولیت شدید دارم ... خونه ندارم گرایه نشین هستم مگه ما معلولان انسان نیستیم؟ #مسئولان ...حدود پنج ساله نامه برای #سمعک درخواست کردم و چندین بار حضوری هم اقدام کردم بخاطرتصادف رک گوشم پاره شده ۱۳ساله داره #وز_وز میکنه صداش دیوانم گرده اصلا کسی نیست حرف ما معلولان بشنود #حق_پرستاری #معلولان شدید زیاد معلولان شدید و خیلی شدید واریز نمیکنند همه ی معلولان به اون اندک پول حق پرستاری شدیدا نیازمند هستند .... دخترم ازدواج کرده رفتم درخواست کمک #جهزیه براش گفتند فقط ۵۰۰هزار میتونیم اخه ۵۰۰هزار چی میدن سهام عدالتمان از سال ۹۹فروختیم واریزی خبری نیست ممنون صدای ما را به گوش #مسئولان برسانید سپاس
#خدا_معشوقِ_همه_مخلوقات_است #معلولیت_محدودیت_نیست_دری_است_به_سوی_تخسی_بیشتر #خدایا_خودت_بساز_تو_بسازی_قشنگتره❤ #خدایا_ما_معلولان_معجزه_میخوایم_در_حد_خدا_بودنت_
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
لعنت بر افرادی که باچپاول دارایی‌های ملت گذران زندگی دارند در سال ۸۵ سهام پتروشیمی گلستان را از بانک سپه خریداری کردم اما دریغ از یک خبر امیدوار کننده معلوم نیست پولهای چندین هزار نفر را چگونه و کجا هزینه کردن لعنت بر ذات کثیف امیدوارم هر باعث و بانی اینکار روزخوش نبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
اگر تحریم ها برداشته بشه بورس ریزشی خواهد بود اگر دلار گران بشه باز بورس ریزشی خواهد بود واما اگر تحریم ها برداشته نشه باز هم بورس ریزشی خواهد بود واگر دلار ارزان بشود باز هم بورس ریزشی خواهد شد اگر در دنیا جنگ جهانی رخ دهد باز هم بورس ریزشی خواهد بود واگر در دنیا صلح باشد باز هم بورس ریزشی خواهد بود اگر طلا گران شود بورس ریزشی خواهد بود اگر طلا ارزان شودباز بورس ریزشی خواهد شد خلاصه هر چه بشود در بورس جیب حقیقی ها خالی خواهد شد چون در بورس دزد ن زیادی هستند که با هم متحد شدن جیب مردم را خالی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
منفی کاهش کمتر از پنج درصد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام دوستان این هم از آقای ریسی که می گفتند بورس و خوب میکنم و ضرر سهامداران جبران میکنیم آقا کو پس ... ما که بدبخت شدیم آقای ریسی یک کاری بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
دیگه هیچ اعتمادی به شما نیست و سرمایه ماهم هیچوقت بر نمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
مهم نیست پیش بینیتون چیه چون هر پیش بینی میکنید کشکه و بازم بورس منفیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
مگه کرونا نیست؟
مگه عصر ارتباطات نیست؟؟
مگه هویت تایید شده تو سجام قابل استناد نیست؟؟؟
مگه اکثر کارهای بانکی از طریق اینترنت بانک و .... قابل انجام نیست؟؟؟؟
برا دریافت سود مجامع برخی شرکتها هنوز باید بریم بانک
لطفا رسیدگی کنید، لطفا رسیدگی کنید
پنجاه هزارتومان سود داده میگه باید بری فلان بانک، من نمی روم، او نمی رود ، خیلی ها نمی روند، و کل پول تو بانک میمونه و این شاید نیت اصلی این شرکتها باشه
شاید هم با بانکها بده بستون دارند
حلش کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۱۸:۳۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
تحلیل بورس را باید از حقوقی ها پرسید کارشناسان جیره خوار حقوقی ها هستند و هرچی که اونا دستور بدهند همونا را تحلیل می کنند تا جیب مردم را بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
دلارمیره بالابورس ریزش داره.دلار میادپایین بازهم پایینه.مملکت گل وبلبله
Iran (Islamic Republic of)
1205
۱۷:۵۱ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
مطمئن باشید این هفته شاخص مثبت خوبی میخوره .. با این تحلیل های الکی ترس رو بیشتر وارد بازار میکنید . همین تحلیل گران دو هفته گذشته رو اشتباه تحلیل کردن . به نظرم هر قدر اخبار مثبت و خوب باشه به نفع بازار خواهد بود .. همین نظرات و تحلیل های منفی بازار رو به این وضع انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
خدا لعنت کند باعث و بانی افت بورس رو سرمایه ما نصف شده امیدی هم بهش نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
این مفت خورا ۹۰٪ گفتن هفته قبل مثبته اما منفی شد.
تحلیل یعنی کشک
Germany
ظاهرخان
۱۷:۲۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
این ها کارشناس نیستند، کارنشناس اند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۴۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
توی بورس ایران دنبال تحلیل نباش
همه چی دستوری بالا پایین میشه
Ireland
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
هفته ی آینده بورس رشد خوبی را خواهد داشت هرچند قیمت دلار اندکی هم کاهشی باشه. دیگه دلالان ارز، سکه ،طلا ،خودرو باید از این بازارها خارج شوند و سرمایه های خودشان را به سمت بورس که موتور محرکه ی کسور هست سرازیر کنند‌
Iran (Islamic Republic of)
مال باخته بورس
۱۸:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
چرت نگو تاکی میخواین خوشبین باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
به این فکر نباش. هنوز فاز اصلاحی تمام نشده. کمی تکنیکال و اندیکاتور بلد باشی می دونی چی میگم. در معاملات همیشه حد ضرر را رعایت کن. درصورتی که قیمت از حد ضررت خیلی پایین تر آمده و سهم رو نفروختی یک راهش اصلاح قیمت معامله با خرید مقادیر اضافه سهم در کف قیمتی و پس از اتمام فاز اصلاحی است. اما این هفته پایان اصلاح نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
خدایش دیونه هستند بیان تو بورس فعلا کاملا قرمزی بورس مشخص هست
آخرین اخبار