کتاب «فرشتگان سلامت» مجموعه اشعار شاعران کشور با موضوع مدافعان جبهه درمان کشور به همت دوتن از شاعران جوان جهرمی منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کتاب «فرشتگان سلامت» مجموعه اشعار شاعران کشور با موضوع مدافعان جبهه درمان کشور به ویژه شهدای سلامت در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به همت دوتن از شاعران جوان جهرمی دانیال بهادرانی و درنا بهادرانی منتشر شد.

این مجموعه شامل چهار بخش است که در ۱۴۰ صفحه و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به همت اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در انتشارات صریر به چاپ رسیده است.

در بخش اول این کتاب اشعار مرتبط با شهدای مدافع سلامت و سروده‌های شاعران آمده است. در بخش دوم این کتاب بداهه‌سرایی گروهی جمع کثیری از شاعران که به مدافعان سلامت تقدیم شده، قرار گرفته است.

دربخش سوم به ارائه سروده‌هایی روبه‌رو هستیم که شاعران متعهد و خلاق ایرانی برای فرهنگ آفرینی و گاهی با زبان طنز برای آگاهی بخشی به جامعه در دوران کرونا منتشر کرده‌اند.

در بخش آخر و چهارمین قسمت این مجموعه، تک‌بیت‌ها و کوتاه‌سروده‌های شاعران در دوران همه‌گیری ویروس کرونا چاپ شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: مجموعه فرشتگان سلامت بوسه‌ای است هرچند اندک و ناچیز بر دستان پرمهر پرستاران و پزشکان خدوم این سرزمین عزیز به خصوص شهدای مدافع جبهه سلامت و درمان که در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا جان عزیز خویش را در راه مجاهدت و دفاع از سلامت هم میهنان خویش به پروردگار شان تقدیم کردند. این مجموعه؛ جلوه‌ای تمام‌نما از همراهی و همدلی پرستاران و پزشکان میهن عزیزمان ایران و تجسم کامل قدرشناسی شاعران این سرزمین از قهرمانان عرصه سلامت و جبهه درمان میهن عزیزمان ایران است.

فرشتگان سلامت تلفیق گوناگونی‌های زبانی، قالب‌های متفاوت شعری و همنشینی سروده‌های شاعران نامدار پارسی زبان در کنار سروده‌های شاعران نوظهور و آینده‌دار، خود از ویژگی‌های بارز و ناگریز این مجموعه است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار