تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی به یک شهرستان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق رنگ بندی جدید کرونایی تعداد شهرستان‌های قرمز استان مرکزی از ۶ شهرستان به یک شهرستان کاهش یافته و تعداد شهرستان‌های نارنجی از ۵ شهرستان به ۹ شهرستان افزایش یافته و ۲ شهرستان زرد شده است.

بر اساس این رنگ بندی که از فردا شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ قابل اعمال است تنها شهرستان ساوه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

همچنین ۹ شهرستان اراک، خنداب، خمین، محلات، دلیجان، کمیجان، آشتیان، فراهان و شازند در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان تفرش و زرندیه در وضعیت زرد قرار دارد.

در مقایسه با رنگ بندی قبلی کرونایی اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵ شهرستان اراک، دلیجان، فراهان، خمین و خنداب از وضعیت قرمز خارج شده و به نارنجی تغییر وضعیت داده اند.

شهرستان زرندیه هم از وضعیت نارنجی به زرد تغییر وضعیت داده و تفرش همچنان در وضعیت زرد مانده است.

دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان سرایت پذیری و قدرت کشندگی موج پنجم بالاتر از انواع قبلی است و هر چه پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، مدت زمان این پیک کوتاه‌تر خواهد بود.

جمالیان از مردم خواست به منظور حفظ سلامتی و جان خود و دیگران و عزیزان خود، این موج را شوخی نگیرند و کاملا و با جدیت روز‌های نخست شیوع این بیماری، شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.