مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره ظرفیت خوابگاه‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در دوران کرونا برای پذیرش دانشجویان توضیح داد.

امیرغفرانی، مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی دانشگاه برای بازگشایی حضوری دروس عملی اظهار کرد: با توجه به دستوری که از سمت وزارت علوم برای بازگشایی خوابگاه‌ها اعلام شده دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم در حال آماده کردن خوابگاه‌های داخل و بیرون دانشگاه است.

او افزود: نظافت خوابگاه‌ها مثل شست و شوی فرش ها، سم پاشی، ضدعفونی کردن و ... در حال انجام است و تا ابتدای مهر به پایان می‌رسند، اما با توجه به ادامه یافتن کلاس‌های غیر حضوری ظرفیت خوابگاه‌ها بر اساس ظرفیت کلاس‌های کرونایی تکمیل می‌شوند، یعنی هر اتاقی به نصف تقسیم می‌شود و به علت ضروری بودن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هر اتاقی اگر در گذشته به ۶ نفر اختصاص داده می‌شد هم اکنون به علت ویروس کرونا برای ۳ نفر یا کمتر در نظر گرفته می‌شود.

غفرانی تصریح کرد: محدود بودن ظرفیت‌های خوابگاهی در ترم جاری به این علت است که اگر کسی مبتلا شد به افراد کمتری انتقال دهد و همچنین شیوه نامه‌های بهداشتی همانند گذشته رعایت شوند. سعی کرده ایم خوابگاه‌ها را آماده کنیم تا دانشجویان تحت هر شرایطی بتوانند بعد از تزریق دو دز واکسن کرونا در خوابگاه‌ها مستقر شوند.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: تخت، کمد، میز، سرویس اینترنت و وسایل بهداشتی برای شست و شو و استحمام و امکانات مناسب جهت پخت و پز را آماده کرده ایم تا دانشجویان بتوانند بعد از مستقر شدن در خوابگاه‌ها از خدمات دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به خوبی استفاده کنند.

لزوم همراه داشتن وسایل شخصی دانشجویان برای سکونت در خوابگاه

غفرانی با بیان اینکه دانشجویان برای مستقر شدن در خوابگاه‌ها باید وسایل شخصی مانند ملحفه، پتو و ... را همراه خود داشته باشند، تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانشجویان باید وسایل شخصیشان را همراه خود در خوابگاه‌ها ببرند و ما آمادگی اسکان دادن به دانشجویان را بعد از دوران کرونا داریم.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانشگاه برای ارائه خدمات غذا خوری به دانشجویان در دوران کرونا گفت: وقتی دانشگاه‌ها حضوری شوند برای تمامی دانشجویان دانشکده‌ها غذا را عرضه خواهیم کرد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال انجام پایان نامه نویسی هستند و نیاز به استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها دارند بعد از شروع ترم تحصیلی جدید به آن‌ها هم غذا خواهیم داد و امیدواریم که کلاس‌ها حضوری شوند تا بتوانیم همانند روال سابق خدمات غذا را به دانشجویان بدهیم.

غفرانی افزود: تمامی غذا‌ها در خوابگاه به صورت بسته بندی شده وارد می‌شوند و برای هر وعده به مسئولان خوابگاهی جهت عرضه به دانشجویان اختصاص داده می‌شوند. گفتنی است که دانشجویان مایل می‌توانند برای خرید غذا به سامانه مربوطه مراجعه کرده و غذای خود را سفارش دهند.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۹۶ دانشجو با ظرفیت کرونایی در خوابگاه‌ها مستقر می‌شوند، تاکید کرد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز پذیرش دانشجویان جدید خوابگاهی را به ما ابلاغ کند ما هم دانشجویان را جذب می‌کنیم، اما در حال حاضر ۲۹۶ دانشجو در خوابگاه‌های ما ساکن هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار