تمامی جنگل‌های غرب مازندران زیر پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه بی‌سیم‌های ارتباطی دیجیتال قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر با بیان اینکه تمامی جنگل‌های غرب مازندران زیر پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه بی‌سیم‌های ارتباطی دیجیتال قرار خواهند گرفت، گفت:این طرح و از ابتدای پاییز امسال رسماً به بهره‌برداری می‌رسد تا ارتباط بی‌سیمی با سازمان جنگل‌ها در تهران نیز داشته باشیم.

او درباره بهره برداری از شبکه بی سیم ارتباطی دیجیتال که در تهران انجام شد، افزود: شبکه بی‌سیم در حوزه جنگلبانی در گذشته آنالوگ بود که پشتیبانی خوبی در این چند سال اخیر نداشتیم، ولی سیاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بر این شد تا شبکه به شکل دیجیتال در بیاید.

سنگاری گفت: تمامی بی‌سیم‌های آنالوگ در غرب مازندران را در حال حاضر جمع‌آوری کردیم و تغییر و تحولات لازم انجام شد.

او درباره نقاط بحرانی حوزه جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران، افزود: در این زمینه، بحث قاچاق چوب و تجاوزات به جنگل‌ها همواره وجود دارد، ولی خوشبختانه در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران شدید نیست.

سنگاری گفت: در بخش‌هایی از حوزه استحفاظی جنگل‌های شهرستان عباس‌آباد معضل قاچاق چوب را داریم و در این زمینه تعاملات لازم با شرکت‌های پارس نئوپان، یک واحد پاسگاه این اداره کل را در محل این شرکت مستقر کردیم و همه محموله‌های چوب پروانه‌دار و... در آنجا کنترل می‌شود.

او افزود: با توجه بالابودن قیمت چوب و از سویی دیگر وجود بیکار‌ی سبب می‌شود بحث قاچاق چوب شکل بگیرد که البته تعداد افرادی که دست به این کار می‌زنند بسیار محدود هستند، ولی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران با همکاری نیروی انتظامی، این افراد و خودروهایشان را شناسایی کرده و در هر حال همه تلاش ما کوتاه کردن دست قاچاقچیان از جنگل‌های منطقه است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.