فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل تهیه شده به زودی در جنگل‌های مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،فتح اله غفاری چراتی معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری گفت: فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل تهیه شده و نحوه و زمان اجرا باید مشخص شود که از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

او افزود: طرح فنی حفاظتی جنگل‌های مازندران- ساری مشتمل بر ۲۷ حوزه و ۱۹۷ سری کتابچه آماده شده و به زودی برای اجرا در دستور کار قرار می‌گیرد.

چراتی با بیان اینکه فاز نخست طرح جایگزین تنفس جنگل در ساری آغاز خواهد شد، گفت: تهیه این طرح باتوجه به حجم بالای کار از اهمیت بالایی برخوردار بود و نیرو‌ها وقت زیادی برای تهیه طرح‌ها گذاشتند.

چراتی با اشاره به اینکه طرح تنفس، یک ایده و تفکر بود، افزود:، ولی طرح فنی و حفاظتی طرح است که گام مثبتی در راستای حفظ و احیای جنگل‌های شمال خواهد بود.

او با اشاره به بارش‌های خوب در جنگل‌های شمال، گفت: تنش خشکی موجب تغییر رنگ برخی درختان شده است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ منطقه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیلاب ماه گذشته موجب انتقال درختان به پایین‌دست شده است، افزود: در شهر‌های بابل، آمل و سوادکوه شمالی درختان سیل آورده بخشی انتقال داده شده و بخشی نشانه‌گذاری و درحال آگهی بوده تا به فروش برسد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار