رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: مشهد میزبان مسابقات لیگ کشوری دوچرخه سواری در آبان ماه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی روزبهانه رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی در خصوص قهرمانی تیم دوچرخه سواری بزرگسالان خراسان رضوی در رقابت‌های قهرمانی پیست کشور گفت: ۲۱ استان در این رقابت‌ها شرکت کردند که تیم خراسان رضوی توانست با ۱۰۶۰ امتیاز مقام نخست را از آن خود کند که این چهارمین سالی است که در بخش تیمی قهرمان کشور می‌شویم.

او افزود: اکثر افراد برتر در هر رشته، به خصوص رشته سرعت، از خراسان رضوی هستند که دوچرخه سواران خراسان رضوی در بخش سرعت پیشرفت خوبی داشته‌اند و افراد حاضر در اردوی تیم ملی در بخش سرعت و پیست عموما از خراسان رضوی هستند.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی ادامه داد: ۷۰ درصد نفرات برتر در همه رشته‌ها از خراسان رضوی بودند که در واقع به دلیل محدودیت در ظرفیت تیم‌های لیگ برتری، برخی از دوچرخه‌سواران خراسانی با لباس تیم‌های سایر استان‌ها رکاب می‌زنند.


بیشتر بخوانید


روزبهانه بیان کرد: طبق بخشنامه مسابقات هر استان مجاز به اعزام تعداد نفرات مشخص و محدود است که پس از برگزاری مسابقات انتخابی استان و مشخص شدن نفرات منتخب، یک تیم دوم هم گزینش می‌کنیم تا در قالب نماینده استان‌های دیگر مثل چهارمحال بختیاری در رقابت‌ها شرکت کنند که بر این اساس معمولا دوچرخه سواران خراسان رضوی در تیم‌های استان‌هایی که شرکت‌کننده ندارند، حضور می‌یابند و شانس خود را در رقابت‌های کشوری آزمایش می‌کنند.

او در خصوص فعالیت‌های هیئت دوچرخه سواری استان در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: علیرغم شرایط کرونایی مسابقات هیئت از ابتدای سال برگزار شده، ۸ میزبانی مسابقات کشوری در مشهد داشتیم و چند مسابقه استانی برگزار کردیم.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی تاکید کرد: ۵ مرحله مسابقات جایزه بزرگ جشنواره موج‌های آبی در آینده برگزار می‌شود که ۶ مسابقه کشوری جایزه بزرگ کوهستان و جاده استقامت قرار است در نیمه دوم امسال برگزار شود. همچنین در آبان ماه مشهد میزبان مسابقات لیگ کشوری دوچرخه سواری خواهد بود.



انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.