رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: بخش های مادران باردار کرونایی با دیگر مادران در بخش زایمان جداست.

نسرین چنگیزی رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ابتلای مادران باردار به بیماری کرونا اظهار کرد: در شرایط کنون  زنان نباید بارداری خود را به تاخیر بیندازند زیرا زمان پایان بیماری کرونا در دنیا وکشورمان  مشخص نیست.

او ادامه داد: کارشناسان معتقدند که مادران باردار باید بیشتر از دیگران و افراد عادی توجه لازم به پیشگیری داشته باشتد و شیوه نامه های بهداشتی را دقیق تر رعایت کنند؛ شانس ابتلا به بیماری کرونا در بین مادران باردار مانند سایر مردم عادی است اما احتمال بستری، احتیاج به تنفس مصنوعی و فوت ناشی از بیماری کرونا در بین مادران باردار بیشتر از سایر افراد است.

رئیس ادراه سلامت مادران  وزارت بهداشت بیان کرد: چیزی به عنوان سرماخوردگی در کشور وجود ندارد و مادر باردار اگر علامت های مشکوکی مانند گلو درد، تنگی نفس و سرفه داشته باید به پزشک خود اطلاع دهد.

چنگیزی تاکید کرد: مادران نباید زمان بارداری خود را به عقب بیندارند و بر اساس برنامه زندگی شان کار خود را انجام داده و نکات بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

او افزود: مادران باردار مشکوک به بیماری کرونا یا مبتلا به این عارضه جدا از سایر مادران باردار هستند و بنا براین زنان بارداری خود را به تاخیر نیندازند. اگر مادر بارداری در تماس با افراد مشکوک یا مبتلا بوده حتما باید به مسئولان بیمارستان این موضوع را اطلاع دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار